zaterdag 6 mei 2017

Requiem

Donderdagavond traden we op,
mijn grote nieuwe koor en ik!
Een onbekend requiem zongen we,
van Karl Jenkins.

Het práchtige orkest en de buitengewone harpiste
zorgden voor kippenvelmomenten.
Zij vormden een warm bad
waarin de muziek en onze zang zich met elkaar konden verbinden
en méér dan een eenheid werd.

Eigenlijk kun je zoiets helemaal niet in woorden vatten..

Nog zindert en zoemt in elke porie en cel van mijn lijf
deze schitterende muziek rond..

Wát een cadeau om mee te mogen maken!


Even meegenieten?


17 opmerkingen:

  1. Prschtige muziek! Nu luister ik naar het hele requiem....... Geweldig.
    Groeten Will

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf! Kan me bij dat kippenvel wel iets indenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze ken ik niet maar ook zo mooi!!! Ben een groot 'fan' van Karl Jenkins.
    Zijn muziek wordt geregeld gespeeld op Classic FM co.uk--de Engelse classic muziek. Deze zender staat hier veel aan--genieten!
    Goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je een fan van Jenkins bent Truus, ik had zelf nog nooit van deze componist gehoord.

      Verwijderen
  4. Muziek naar mijn hart!!!! Heerlijk even met je ogen dicht rustig luisteren. Ik heb het gedaan hoor. Dank je wel en heerlijk dat je meezingt in zo'n mooi koor.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. At lijkt me nou zo gaaf, zo mooi te kunnen zingen. Fijn dat ik heb mogen mee genieten
    Nog een fijne zondag Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn en mooi dat je daar aan meedeed. Het lukt me helaas niet om de video te laden, probeer het vanavond opnieuw. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inmiddels maandagmorgen geworden dat ik het beluister, een kippenvelmoment.

      Verwijderen
  7. Fantastisch mooi om te horen kippenvel inderdaad.... dat tweestemmige is helemaal het einde,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat is dat mooi. Heerlijk zo te kunnen zingen en dan met zoveel mensen tegelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh heerlijk Stefanie...je zingt weer! Wat een goed besluit...ik zou het ook niet kunnen missen. Als ik zing ervaar ik meteen verbinding met al wat is. Waar ik bij praten soms echt mijn best moet doen, mij vaak laat afleiden...met zingen ervaar ik meteen die verbinding. En dan zo'n prachtig stuk...ik snap je kippenvel! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Samen zingen, ik kan het ook niet missen. Zonder muziek zou mijn leven niet compleet zijn. Dit requiem kende ik niet, maar ik ben meteen fan! Dank je wel om dit met ons te delen!

    BeantwoordenVerwijderen