woensdag 10 mei 2017

De woeste hoogten

Wow, daar loop ik dan..
zomaar, ergens in de wildernis van Bodmin Moor.
Ik ben gedropt, in m’n eentje,
en mag mezelf een hele dag lang 
een weg banen
over het ruige, wilde en winderige landschap van ‘the moors’.

Geen bereik, alleen een klein kaartje
om me de weg te wijzen.
En nee.. een pad of bewegwijzering is hier ook niet ;o)

Ik voel oeroude krachten en
dompel me onder in een mysterieus landschap.
De eeuwige wind blaast eindeloos om me heen..
Wilde schapen en pony’s zijn hier het enige gezelschap.

‘To wander’ over de woeste hoogten,
 zo helemaal alleen,
is een ervaring die met geen pen te beschrijven valt..

Uiteindelijk, 
als ik na een dag vol intens beleven
neerstrijk in een kleine pub in een onooglijk gehucht,
en mezelf tegoed doe aan een welverdiende ‘Cornish tea’..

is in mij een eeuwig verlangen naar the moors geboren!


30 opmerkingen:

  1. En dan een muziekje op zoals Rootless tree van Damian Rice. Geweldig !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhh.. wow wat een geweldige aanvulling Hans, ik kende het niet. Thnx!

      Verwijderen
  2. Oh, wat is Cornwall toch mooi en intens, geniet ervan, met volle teugen, zoiets is eenmalig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig dat je dit aandurfde! Het is zo overweldigend de natuur op de Moors.
    Al ben ik ook weg van het nationale park in noord Yorkshire en van Northumberland.Ook daar is de natuur zo mooi en oneindig.
    Geniet van de Moors en laat alles los.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig. Zo'n ervaring om alleen te lopen is zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat past die foto goed bij je woorden! Prachtig en intrigerend.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk en spannend tegelijk! Gelukkig (ook voor ons *Ü*) ben je weer veilig in de bewoonde wereld teruggekeerd. Had je een kompas mee?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan ik je ergens mailen? Of wil je anders mij even mailen? (trekharmonica@live.nl)

      Verwijderen
    2. Tuurlijk Marjan: villazeezicht3@gmail.com

      Verwijderen
  7. Geweldig!!
    Volgens mij zijn wij daar ook geweest, maar ik weet het niet zeker...
    We hadden in ieder geval dezelfde soort lucht :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat kun je het toch prachtig verwoorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe bijzonder om helemaal in je eentje in dit prachtige gebied te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, dat moet genieten zijn, heerlijk in je eentje....ben jaloers:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wowww...dat zou ik jou niet na doen...in mn eentje. Maar wel supergaaf dat jij dit hebt mogen ervaren want ik geloof zo dat het heel bijzonder is. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. veel plezier ook wel spannend zo in je eentje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo heel alleen op pad in het onbekende... Ik weet niet of ik het zou durven, maar het lijkt me wel heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat goed dat je dit gedaan hebt en een hele mooie ervaring rijker bent!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als je dit soort dingen nog kunt doen Stefanie, dan zie je dat het leven zo beroerd nog niet is, geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als je dit soort dingen nog kunt doen Stefanie, dan zie je dat het leven zo beroerd nog niet is, geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, wat is het er toch mooi! Maar ik ben ook een keertje de Bodmin moors overgereden in de nacht en dat was toch wel griezelig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wauwwwwww. fantastisch is dat, ik heb er jáááren geleden eens gelopen et een vriendin die daar woonde, en voelde me toen al zó vrij.... en blij, vooral blij... wat een ruimte wat een leven.. geweldig, ik ben erg nieuwsgierig naar de foto's die je daar maakte :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Vrouw Zeezicht...

    Eindelijk ben ik weer terug en val meteen met de neus in de boter bij jou.
    Wat lijkt me dat geweldig...
    Ik heb er gelopen!!!
    Alleen niet alleen. Ben een beetje een schijterd en zou niet zo ver weg in m'n eentje durven lopen.
    Misschien wel met een opaar honden!
    Maar jij hebt het gedaan... die heb je mooi in de mnik.

    Schitterend...

    groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Stefanie, wat een fijn bericht, zo mooi verwoord.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen