zondag 9 oktober 2016

Cadeautjes!

Al een paar keer haakte en breide ik een sjaal die ik met heel veel plezier weg schonk.
Zoals een zeer kleurrijke gehaakte sjaal, waarvan ik al hakend bedacht
dat hij veel beter bij mijn tante paste, omdat de kleuren precies de hare waren..!
Ze was er super blij mee, wat mij ook weer blij maakte..!

Ook mijn Sassenach sjaal gaf ik vorige week weg.
Aan die ene lieve vriendin, die het momenteel zo vreselijk moeilijk heeft…
Ze zat maar te wat te kleumen, heeft weinig energie
dus gaf ik haar spontaan mijn warme en behaaglijke sjaal.
Ze kon het niet geloven, maar…  draagt hem haast dag en nacht J
Daar wordt je toch zó gelukkig van!!!

Toen bedacht ik, dat ik nog een sjaal had liggen die voor ‘iemand’ is.
Maar ik wist steeds niet goed voor WIE..
Want deze sjaal heeft zéér uitgesproken kleuren
en daar moet je maar net van houden ;o)


Dus wat is er dan leuker om deze sjaal aan iemand te schenken
die er hélemaal weg van is?

Aan iemand van JULLIE misschien?



Ik breide deze sjaal van Noro wol, die prachtige Japanse wol
waarin behalve wol ook wat katoen en zijde in zit.



Ik gebruikte twee verschillende soorten Noro door elkaar heen
omdat de tinten tegelijkertijd zo mooi harmonieerden en contrasteerden.
Hij is superzacht en heeft een bescheiden ajourpatroontje.


Denk je bij het zien van de foto’s:
“Oohhhh deze sjaal past precies bij mij?”
Laat dan een reactie achter hier op dit blog!
Misschien ben jij dan wel de gelukkige winnaar!

Of denk je wellicht:
“Wat jammer dat het geen col is..?”
Voor de col-liefhebbers naai ik de sjaal aan elkaar
zodat hij als col gedragen kan worden ;o)

Maar… we zijn er nog niet!
Er wordt nog een cadeautje weggegeven!
Deze is speciaal voor quiltliefhebbers.

Met veel plezier geef ik ook het Engelstalige boek

‘The last runaway’

van Tracy Chevalier cadeau!


Hoofdpersoon is de jonge Honor Bright, een Quaker meisje wat prachtig kan quilten.
Samen met haar oudere zus Grace vertrekt ze vanuit Dorset naar Ohio, waar haar zus zal gaan trouwen met haar verloofde, een verre neef. 
Als Grace tijdens de reis bezwijkt aan de gele koorts staat Honor er helemaal alleen voor. 
Ze wordt onder de hoede genomen door Belle Mills, een sterke maar vriendelijke alleenstaande vrouw, 
die betrokken is bij een illegaal ondergronds netwerk om weggelopen slaven te helpen. 
Om de huur te betalen maakt Grace quilts en helpt zij Belle met haar hoedenwinkeltje. 
Haar creativiteit en naaldvaardigheid komt haar nu goed van pas.

Helaas kan Honor niet bij Belle blijven en trekt zij noodgedwongen in, bij de achtergebleven verloofde van Grace en zijn zuster, die weduwe is. 
Er breekt een akelige tijd aan voor Honor en ze voelt zich erg ongelukkig. 
Zij kan zich niet aanpassen aan de Amerikaanse manier van leven,
 maar zij kan ook niet terug naar Engeland.
Uiteindelijk wordt zij min of meer gedwongen om te trouwen. 
Ze moet een groot aantal quilts maken voor haar nieuwe familie. 
Honor weigert haar hulp aan de weggelopen slaven op te geven, 
omdat Quakers geloven in gelijkwaardigheid. 
Dit wordt niet door haar nieuwe familie getolereerd. 
Hoe zal Honor haar toekomst vinden?


Hopelijk is er iemand die ik héél blij kan maken
met dit mooie en aangrijpende boek!

Wil jíj graag als cadeautje ontvangen

De Roze Sjaal


of


Het Boek


(Of wellicht beiden? ;o))

laat dan hieronder een reactie achter!

Reageren kan tot en met 
zaterdag 15 oktober 24.00 uur.

Op zondag 16 oktober zal bekend gemaakt worden 
wie de gelukkigen zijn die deze cadeautjes ontvangen!

Nog een heel fijne zondag en



27 opmerkingen:

  1. Stefanie wat kleurt de sjaal prachtig op de hortensia's!
    Wat geweldig dat je cadeautjes uitdeelt en ik vind het ook altijd zo leuk om iets zelfgemaakt weg te geven aan iemand waarvan je weet dat hij/zij het waardeert. De sjaal zou ik aan onze dochter geven want ze doet het geweldig met de cursus die ze nu volgt. En het boek zou ik eerst zelf lezen en doorgeven als iemand enthousiast reageert als ik over het boek vertel.
    Maar er zullen wel veel meer lezeressen zijn die een veel betere bestemming hebben voor jouw cadeautjes.
    Geven geeft dubbel plezier -voor jezelf en voor de ontvanger.
    Gezellige zondag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieverd ben je toch. Ik vind hem prachtig maar ik heb er zoveel al. geef hem maar aan iemand die het koud heeft......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! De sjaal vind ik prachtig en het garen is schitterend. Heel geschikt voor een lentetype volgens mij en ik ben een zomertype :-) Ik zou wel iemand weten die daar heel blij mee zou zijn, een lieve vriendin van mij, maar het is voor jou leuker om de sjaal aan iemand te geven die jij kent. Je maakt er vast en zeker iemand heel blij mee.
    En 't boek is ook voor iemand anders. Engels lezen is voor mij niet ontspannend. Ik ga wel eens even kijken of ik 't boek in 't Nederlands kan vinden in de bieb :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooooo net te laat gelezen ........maar wat is die sjaal prachtig......de kleuren...het materiaal....het patroon....de hand van de meester.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 15 oktober is pas volgende week, Emma ;o) Dus je kunt nog gewoon mee doen! Laat maar weten!

      Verwijderen
  5. Dat boek heb ik ook gelezen.
    Heel mooi verhaal en Noro wol is een feestje om mee te breien.
    Niet dat ik mee loot maar dat ajour patroontje brengt me wel op een ideetje.
    Nog een fijne zondag.

















    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Stefanie, die sjaal. Wat een beauty. Ik heb een grijsblauwe, ietwat saaie winterjas en daar zou deze sjaal echt zo mooi bij passen. Ik zou dus heel graag meedoen om die sjaal van je te mogen krijgen.
    Je zult vast iemand bedenken die hier heel gelukkig van zal worden, al hoop ik stiekem natuurlijk dat ik dat ben haha...
    Van het boek mag iemand anders blij worden. Ik quilt wel heel graag, maar van Engels lezen word ik niet heel blij. Dat is voor mij geen ontspanning. En lezen daar kom ik sowieso niet meer zo aan toe tegenwoordig.
    Fijne zondag, geniet van de dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend lief, dat je die mooie sjaal weggeeft, maarbeter iemand blijmaken, dan dat ie in de kast blijft liggen
    voor de motten! Het zijn ook niet mijn kleuren en ik heb al een prachtige Norosjaal, maar degene die hem wint
    zal er zeker heel blij mee zijn.
    En nu lekker naarbuiten in de najaarszon,met of zonder sjaal
    groetjes van Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige dingen maak je, ik kom via, via op jou blog en lees dat je die prachtige sjaal kado gaat geven. Ooh wat zou ik deze graag winnen, en dan niet eens voor mezelf al vind ik de kleuren prachtg. Maar ik zou hem als ik hem zou winnen aan mijn o zo zieke vriendin willen geven. Chemo, met alle gevolgen van dien, en er staat haar nog een stamcel transplantatie te wachten. Eerst hele zware chemo van 5 dagen, en daarna stamcellen terug zetten, dan 3 weken ziekenhuis om aan te sterken. Wat zou er dan mooier zijn dan z'n prachtig kleurige sjaal te dragen, dit zijn kleuren die je blij maken. En dat is iets wat ze wel kan gebruiken voor alles wat haar nog te wachten staat. Ik heb me laten vertellen dat het heel goed is als zieke mensen mooie kleuren dragen, geeft hele goede energie. En dat is wat ik haar heel graag zou willen geven. Cross my fingers, ik zou het geweldig vinden als ik haar voor de zware chemo van 5 dagen die eind oktober plaats gaat vinden deze schitterende sjaal zou kunnen geven. Ik wens je nog een prachtige zondag, geniet van het nog ooh zo mooie weer. Een liefdevolle groet Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent een echte lieverd om zo'n mooi sjaal weg te geven. Het is niet mijn kleur maar ik hoop en verwacht dat je er iemand heel blij mee gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. och ik schrok ook al, maar inderdaad 15 oktober is pas volgende week. Nou ik zou super blij zijn met de rose sjaal, heerlijk lijkt hij me en al helemaal omdat jij hem gebreid hebt.
    Heerlijk genieten altijd van je blogjes Stefanie, op de een of andere manier gaat er rust van uit....
    Ik mis dat een beetje. Nee ik mis dat heel erg.
    veel lieve groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oelalaaaaa die Roze sjaal (meer een colmensje) zou wel heel welkom zijn.
    Prachtige zomer kleuren en lekker warm als ik in de winter in de tuin aan het buffelen ben.
    Dus ik waag een kansje hoor, lief!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lief gebaar deze mooie dingen ,nee ik doe niet mee

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En nu schreef ik dat ik niet zou reageren op de blogs die ik volg, vanwege mijn allergie (niesbuien) maar dit kan ik niet voorbij laten gaan. Dat boek, dat is wat mij zou bekoren. De sjaal is ook erg mooi, maar ik lees ook zo graag!
    Lieve groetjes (tijdens 2 niesbuien) Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een súper gebaar!! Een GROOTs cadeau. En een schit-te-ren-de sjaal...ik zou heeeeel graag meedoen... maar voel me bezwaard, omdat ik ze zelf ook kan maken en ik er al zoveel heb...
    Ik weet zeker dat je sjaal goed terecht zal komen, het is een kunststuk!
    Liefs,
    Sandra
    P.S. Onder de eerste foto op mijn blogje van vandaag staat een linkje naar het recept.
    P.P.S. Je sjaal lonkt wel héél erg naar mij... zal ik toch??? Nee, ik doe het niet. Hij verdient het héél vaak gedragen te worden in plaats van af en toe ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ik ga helemaal voor de roze sjaal :-) die lijkt me super warm, op de barre winterse tochten met mijn jongens..

    ahh jawel, ik g a héél hard duimen dat we hem winnen, dat lijkt me fantastisch,
    en als iemand anders hem mag dragen dan hoop ik met nét zoveel plezier als dat wij dat zouden doen,
    vrouwe zeezicht, ik vind het een machtig gebaar van je ,
    superzeezicht:-)

    een heel fijne avond .
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk een boek!! Helaas geen Scandinavisch boek anders deed ik zeker mee :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh die sjaal is wel helemaal top!! Daar doe ik graag voor mee, zou een mooi verjaarscadeautje zijn....... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk blog heb je en wat maak je mooie dingen.... een prachtige shawl, die je ook nog weg wil geven.... toevallig ook nog "mijn " kleurtjes en zo goed passend bij m'n nieuwe winterjas.... winnen of niet... ik ga je zeker volgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, ik vind hem prachtig !!! en ik kan letterlijk en figuurlijk de warmte gebruiken na een zeer moeilijke tijd/jaar maar ik woon niet in N - land ik wil graag de verzendkosten betalen en als ik hem niet win zou ik graag die wol willen kopen en probeer ik zelf eentje te maken maar die zal verre van zo mooi en bijzonder zijn want ik kan helemaal niet zo goed breien , ik doe het wel graag
    want ik word er zo heerlijk rustig van...lieve groet vanwege Jezebelle uit B

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een lief gebaar!!! Daar ga je vast iemand héél blij mee maken. Prachtig kleurt de sjaal bij de hortensia's zeg...die bloemen blijven in alle stadia mooi hé. Ik heb nu een bosje binnen staan...ze drogen nu wat in...prachtig! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ach, wat een lief gebaar. Een zelfgebreide sjaal, ik weet niet of ik dat zou kunnen weggeven. Helaas zijn het niet mijn kleuren maar ik hoop dat je er iemand anders heel blij mee maakt! Maar dat boek lijkt me erg leuk om te lezen. Dus als ik daarin mee mag loten.... Graag. Groetjes uit Oosterbeek van Awina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat lief van je die cadeautjes... prachtige sjaal ...heel mooi maar ik heb er vorige winter ook al verschillende voor mezelf gemaakt... dus misschien toch maar beter dat je er iemand blij mee maakt die er zelf niet aan begint... En wat het boek betreft... aan lezen kom ik helemaal niet meer toe door al die hobbystress van me...Je gaat er vast iemand blij mee maken... benieuwd wie de gelukkigen worden! Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. nou ja wat een leuke actie ik wil wel meedoen voor de sjaal mooi kleurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb echt een hele stapel sjaals liggen dus daar hoef je mij niet mee te verblijden, maar dat boek!! Wow wat lijkt het mij een schitterend boekwerk, dus wil je mij in dat loterijbakje stoppen? Alvast bedankt namens ons allemaal! LOL!
    Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een lief idee! Ik loot niet mee hoor! Het boek komt me heel bekend voor en sjaalsach die hebik voldoende. Doe er maar snel iemand heel veel plezier mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Eerlijk gezegd kijk ik niet regelmatig op jouw blog maar nu stuitte ik op dit bericht (via Blij dat ik brei). Je sjaal vind ik prachtig en laat ik nu net een nieuwe winterjas gekocht hebben. Een oudroze waar de sjaal mooi bij zou passen. Hartelijke groeten, beerta.

    BeantwoordenVerwijderen