donderdag 15 september 2016

Juttershart

Tijdens onze vakantie in Frankrijk heb ik
verschillende brocantes afgelopen
in de hoop op een paar mooie, authentieke vondsten.. ;o)

Misschien ken je dat wel..
Van die momenten dat je juttershart
sneller gaat kloppen
bij het zien van
nét dat ene bordje, kommetje, kannetje of vaasje
en, dat dan voor een prikkie in je bezit komt!

Helaas… in la douce France vond ik helemaal niets van mijn gading.
Er gingen vooral veel lekkere dingen mee naar huis,
zoals knoflook, lavendel en kruidenthee!




Mijn leukste vondsten deed ik de afgelopen weken
gewoon thuis, hier op ons eigen eiland ;o)

De buurvrouw een eindje verderop de camping
wist overigens wél precies waar ze haar slag moest slaan!
Dagelijks kwamen zij, haar man en drie grote pubers aan het eind van de dag
beladen met supermarkttassen vol met brocante bij hun caravan aan!
Ik heb het vol verwondering aangezien ;o)

Elke avond werd er zorgvuldig gewassen;
dan gingen al het linnengoed en kantwerk
in een sopje en hing ze het vervolgens te drogen op een groot rek.
Dag na dag zag ik hun enorme bus
steeds voller worden met dozen, zakken en tassen.
Nou was haar smaak iets te romantisch naar mijn zin
maar ik vroeg me wel telkens af, waar zij in ’s hemelsnaam
al die bijzondere spulletjes vandaan haalde.

Maar goed, mijn vondsten dus.
Naast een zeer praktische, zoals een spiksplinternieuw kattenluik
(wat voor het leuke bedrag van 5 euro van eigenaar verwisselde!)
scoorde ik het volgende:







Vooral deze laatste, een lamp van capiz schelpen, is mijn favoriet,
ik ben namelijk DOL dol op capiz lampen en hangers!!

Nee, om mijn juttershart sneller te laten slaan
hoef ik écht niet naar Frankrijk te gaan.. ;o)
Hier in het Zeeuwse is genoeg leuks te vinden!
Als je er maar 'oog' en 'tijd' voor hebt,
dat is de enige voorwaarde voor het betere jut-werk!

Fijne dag allemaal,
en iedereen nog heel erg bedankt
voor de persoonlijke reacties op mijn vorige post!
Het voelde heel fijn om dit samen te delen!

PLUK DE DAG


22 opmerkingen:

  1. Wat een gave vondsten zo dicht bij huis. Vooral het kannetje ben ik weg van. Geniet ervan
    Met warme groet. Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke spulletjes!! Niet gevraagd aan de buurvrouw??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, wel even een kort gesprekje gevoerd, maar ze leek me niet iemand die dit nou uitgebreid wou delen ;o)

      Verwijderen
  3. Ik vind het ook altijd heerlijk, kijken op zo'n Franse brocante en ook ik koop er zelden iets :-)
    Uiteindelijk heb je nu wel mooie schatten gevonden, dicht bij huis.
    O, heerlijk, Franse knoflook, lavendel, thee, nog heel lang heerlijk nagenieten van die prachtige Drôme!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen we zeker! En m'n fotoboek komt waarschijnlijk morgen met de post binnen, dus dan kan ik nog extra nagenieten!

      Verwijderen
  4. Oh, dat kannetje-met-die-blauwe-bloemetjes... Zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie vondsten en dat geeft zo'n heerlijk blij gevoel!
    Van de capiz schelpen heb ik ook een lamp maar dan in Tiffanystijl-het geeft zo'n mooi licht als je er geen sterke lamp in hebt.
    Fijne dag en ik 'benijd' je nu met de zee zo dichtbij...
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is echt heerlijk om even snel naar het strand te kunnen om af te koelen!

      Verwijderen
  6. Leuke dingen heb je gevonden. Ik was vorige week in Middelburg en daar weet ik vijf (5) kringlopen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, en dan nog drie op het eiland zelf waar je prima terecht kan :)

      Verwijderen
  7. je moet ze zien hè en heb je niet gevraagd aan die mevr. waar ze heen ging ? ha ha maar jou buit is weer heel mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien had die buurvrouw wel een brocantewinkeltje in Nederland. Ik ken ook iemand die het heerlijk vindt om mooie spulletjes op de kop te tikken tegen een laag prijsje...dat struinen en dat 'yes'gevoel als het gelukt is. Maar goed...ze kan natuurlijk niet alles zelf houden en dat verkoopt ze dan weer hier. Werkt goed en zo hebben meerdere mensen lol van 1 ding ;)
    Jij bent goed geslaagd in ieder geval! Dat glas en lood...leuk hé...wij hebben dat ook in onze ramen en in de schuifdeuren. Deze mensen waren het zat ws want de glaasjes zijn wel heel zo te zien. Hier zijn sommige gebarsten (tsja...uit 1907!!) maar het laten repareren is een flinke klus (duur ook!). Je boft! En die lamp...als je raam openstaat en de wind strijkt er langs...ik snap wat je bedoelt! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het ook Petra, dat ze een winkeltje heeft! Het glas in loodraampje komt van mensen en die het te koop hadden staan tijdens een Bric-a-Brac. Het komt uit hun jaren-30 huis, waar nu nieuwe ramen in zitten. Omdat we ook een deur hebben met deze ruitjes, komt dit kleine raampje vast en zeker een keer van pas ;o)

      Verwijderen
  9. Ooohh... Maar met lekkers uit Frankrijk is ook niets mis! Zei de vrouw die een kelderplank vol heeft staan met heerlijke jam van een adresje in Duitsland, hihihi!
    Ook ik ben weg van je mooie kannetje!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hihhihi... Hetzelfde heb ik altijd als ik in een kringloop loop.
    Iedereen komt met de leukste spullen thuis.
    En ik??
    Ik zie het gewoon niet. Helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke spulletjes heb je gevonden. En inderdaad die lamp.. geweldig!! Maar ik vind het kannetje/vaasje ook heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je bent in eigen land prima geslaagd. Ik vind het in Frankrijk ook altijd leuk om iets te scoren maar vaak schrik ik er van de prijzen. Dan word ik van mij eigen kringloop vele malen blijer!

    Wat een mooie reactie op mijn post over Marseille. Niets mooier dan positieve ontroering, ik ben enorm blij voor je dat je gebed is verhoord :-)!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Al of niet in Frankrijk, je vondsten zijn geweldig. Kannetje, kommetje, helemaal mijn smaak.

    BeantwoordenVerwijderen