vrijdag 30 september 2016

Ditjes en datjes..!

Nu met die heerlijke wind en regen op Michaelsdag de herfst officieel zijn intrede gedaan heeft, 
heb ik het meteen het vloerkleed in de woonkamer omgewisseld. 
Van zeegroen naar rood, mooie tinten die passen bij de tijd van het jaar. 
Dit geeft precies de juiste, rustige sfeer!

Najaar.. kom maar op, ik ben er klaar voor!




Natuurlijk kun je overal takken en planten kopen om die herfst naar binnen te halen. 
Gelukkig biedt Moedertje Aarde zoveel moois. 
In een sloot spotten we uitgebloeide bereklauwen. 
De Stuurman offert zich voor me op, 
en met de nodige moeite nemen we de grootste tak mee op de fiets naar onze villa.



Verder is het woelig, hier. 
Ineens moesten we onverwacht snel afscheid nemen van een lieve tante, 
die we nog geen week later ter aarde droegen. 
En we maken ons zorgen om de moeder van de Stuurman. 
Ook bij haar is kanker geconstateerd. Dit doet haar gezondheid in rap tempo afnemen..  
Een operatie staat gepland, maar het is heel spannend hoe dit allemaal zal gaan verlopen.



Verder ben ik zelf momenteel de ‘Koningin van de Bank’! 
Hihi, ik hoor jullie al denken.. wat bedoelt ze nóu weer ;o) 
De wiebelbenen en zwarte vlekken voor mijn ogen van de laatste tijd, 
bleken te komen door een giga ijzertekort. 
Veroorzaakt door die vervelende overgang.
  Waar ik nog lang niet in zit. Waar ik mee zal moeten dealen (!!)

Dus.. wat helpt er goed? 
Heeeel veel ijzerpilletjes slikken en ook gewoon de nodige rust nemen. 
Ondertussen borrelen de creatieve ideeën op als een malle ;o)
Ik ga een jurk en een rok naaien. 
En een paar leuke etuis. 
Ik ga heel veel breipatroontjes ontwerpen. 
Ik ga een aantal voorbeelden breien.. 
Met de visserstruien gaan we weer iets heel leuks doen.. 

Poeh, ik kan niet stoppen met het opschrijven van suggesties..!



Ja, breien en haken, dat heb ik de laatste tijd veel gedaan. 
Twee Zeeuwse vissersmutsjes rolden er van de pennen. 
Van mooie zachte merino wol. Ze zijn voor de verkoop. 
Zo’n mutsje wil de stuurman ook wel hebben! 
Ik maak er dan meteen een bijpassend sjaaltje bij. 

Als ‘wachtwerkje’ haak ik al een poosje aan een schelpensjaal. 
Van mooie Unicat! Kleur ‘Drijfhout’. 
Kan niet passender hier aan zee, toch?



Uiteraard heeft elke dag maar 24 uur. 
Als puntje bij paaltje komt, doe ik eigenlijk niet zo heel veel met al die ideeën... 
...om heel eerlijk te zijn is elke dag alweer bijna voorbij, 
voordat ik er toe kom om een idee concreet uit te werken ;o)


Maar toch.. wacht maar af, jullie zullen zien wat er de komende tijd 
- langzaam maar gestaag - 
uit mijn handen komt.
Nu het écht herfst lijkt te worden!


30 opmerkingen:

  1. Dat doe je goed; kleden wisselen. Dat doet zoveel met de sfeer. Ik heb me ook verwonderd over je prachtige pompoenen; ze zijn onwerkelijk mooi!
    Ik hoop dat er wat rust voor jullie komt en de woelige tijden niet te lang duren. En je ijzer snel op niveau zit!
    Gelukkig heeft je creativiteit er niet onder te lijden. Wat een prachtige creaties... Dat van die ideeën en op de één of andere manier niet of nauwelijks toe komen; heel herkenbaar op het ogenblik voor mij. Ik ben een beetje op zoek naar balans; mijn hoofd trekt sprintjes en mijn lijf draalt :-)))
    Sterkte met de moeer van Stuurman xxx
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij ook sterkte Sandra, neem ook je tijd hoor!! Dan komt er vanzelf weer wat meer evenwicht! En bedankt voor je lieve woorden!

      Verwijderen
  2. Dat komt vast wel weer! Tot die tijd: rustig aan en sterkte met de gezondheidszorgen.
    En over die kleden: je hebt er gewoon twee!!! Geweldig. Wij zoeken al heel lang naar één en kunnen (na twee mislukkingen) nog steeds niet slagen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, op zoek naar een kleed zag ik er twee, waartussen ik niet kon kiezen.. En omdat ik toen nog werkte én we toevallig een financiële meevaller hadden, heb ik ze gewoon allebei gekocht! De Stuurman vond het echt belachelijk, maar tja, het was míjn geld! En nog steeds ben ik superblijk dat ik ze allebei in huis heb! De zeegroene is voor de zomertijd en de rode voor de wintertijd. Ik word er elke keer weer blij van :)

      Verwijderen
  3. Ja, zo is het leven ... denk ik als ik je blogbericht heb gelezen. Helaas ook veel moeite en verdriet, maar daartussen door zijn er zoveel prachtige momenten. Als je ze maar ziet en van geniet!
    De overgang kan veel narigheid met zich meebrengen, maar gelukkig weet je nu waar het bij jou aan mankeert. Gewoon braaf die pilletjes nemen en je rustig houden. Soms is het goed om gewoon het eerste deel van de dag niet te besteden aan alles wat 'moet', maar juist aan de uitvoering van je borrelende ideeën! Dat kan je veel energie geven...

    Fijn weekend en geniet van de herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de slimme tip Elizabeth!! Heb hem meteen opgevolgd.. mijn rokje is nét af!! (En, het huishouden is niet eens weggelopen, dat blijft gewoon heel geduldig op mij wachten ;o))

      Verwijderen
  4. Wat een mooi sfeervol blogje Stefanie...ondanks het verdriet om je schoonmoeder...da's heftig zeg! Een blogje precies zoals het leven is...genietmomenten, momenten van zorg en verdriet, pasopdeplaatsmomenten (welkom bij de club ;)) en creatieve momenten...wow...je drijfhoutsjaal...werkelijk prachtig!! Fijn weekend daar op de bank ;) Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte met wat er gebeurt. Maar ook met het op de rem trappen,als je zo veel wilt en even minder kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heftige tijden voor je, het hoort zo bij het leven, maar dat maakt het niet makkelijker. Gelukkig zit je niet bij de pakken neer en ben je lekker bezig.
    Prachtig de kleur van het rode kleed, echt een warme herfstkleur.
    Ik ben weg van je drijfhoutsjaal, ben benieuwd naar het resultaat,
    Heel veel sterkte de komende tijd, zorg goed voor jezelf
    Met warme groet Manom

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat prachtig, qua kleur én patroon, jouw "schelp" van Unikat!
    Sterkte met de woelige tijden!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier geen vloerkleden meer want de poezen vinden het veel te leuk om ze als krabkleed te gebruiken. Bij jou niet?
    Het leven staat nooit stil en geeft en neemt. Veel sterkte voor jullie en hoop dat jullie de kracht krijgen om door deze moeilijke tijd te komen.
    Prachtig is je sjaal en de naam die jij verzint zijn geweldig .
    Braaf zijn en luisteren naar je lichaam -plannen maken is geweldig maar de rust heb je nu even hard nodig.
    Goed weekend
    warme knuffel, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief Truus, dank je wel! Die vloerkleden vinden onze katten hélemaal niet interessant, nee, ze krabben liever aan de oude stoel van de Stuurman, en ach, die is toch al een end versleten dus dat maakt ook niet meer uit. Dat braaf zijn lukt prima, de rust nemen ook. Fijn is dat!
      Ik wens je een fijn weekend en lieve groet!

      Verwijderen
  9. Emoties kosten veel energie, rust nemen is dan heel belangrijk! En dan ook die Overgang op de achtergrond, braaf die pillen slikken...
    De tip van Elizabeth pas ik ook al een tijdje toe: eerst iets creatiefs ( voor mij 's morgens vroeg), daarna de huishouding enz. Het geeft veel energie als je deze volgorde aanhoudt.
    Bovendien , heb je al gemerkt: de klusjes wachten wel en : morgen is er weer een dag!
    Je rode kleed is beeldig en je sjaal wordt een plaatje! Zo toepasselijk, die naam van het garen. Die kleur is voor je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ondanks je plekje op de bank maak je wel erg mooi werk. Mooie mutsen, maar vooral de schelpensjaal. Wat een mooi effect geeft Unicatgaren toch. En.. gelukkig ben ik niet de enige met een zomer-en een winterkleed. Al wissel ik pas met Kerstmis. Mijn oma had trouwens ook nog zomer en winter glas- en overgordijnen! Zo ver ga ik niet, de ruimte heb ik niet maar een zomer- enwinterhuis lijkt me wel heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ik kleur het liefst mee met de seizoenen, leuk dat jij dat ook doet!

      Verwijderen
  11. poe heftig en gelijk ook weer zoveel zorgen wens jullie sterkte ermee. Maar leuk dat er ook borrelend patronen aankomen dat gaan we met belangstelling weer volgen.
    liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohhh dat is heftig allemaal zeezicht, jeemig... ik hoop dat het meevalt, en dat een operatie iets kan betekenen,
    bereklauwen zijn machtig mooi, ziet er goed uit hoor.

    ijzer.... eet of drink je wel eens spinazie smoothies? dan is je ijzer zo weer opgekrikt :-)

    de sjaal is prachtig, je foto's zijn schitterend,
    je kunt zo in een magazine :-)

    zeg dat ik het gezegd heb,

    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, de zakken spinazie vliegen er hier in rap tempo door ;o)

      Verwijderen
  13. Oja die staat ook nog op mijn lijstje, droge berenklauwen knippen.
    Sterkte met de moeder van de stuurman hier zorgen om mijn eigen mama
    Dat al dat ijzer haar werk maar mag doen
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh.. jij ook heel veel sterkte Es!! Laten we elkaars hand soms even vasthouden om elkaar te steunen..!

      Verwijderen
  14. Eigenlijk best fijn hè, die herfst. Leuk dat je dan je kleed verwisseld, jammer dat ik het niet echt heel goed kan zien op de foto. Vanmiddag maakte ik met mijn man een wandeling hier door een natuurgebiedje en zagen we heel veel mooie grote bereklauwen. Komende week gaat hij er eentje voor me halen, beloofde hij.
    En die overgang, tsja... vervelend soms.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke ideeën heb je. Super om kleden te wisselen dat geeft een warm gevoel.
    Sterkte met jullie zorgen.
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is echt als op een woelige baren. Fijn dat je stuurman hebt en zelf de touwtjes (ook van brei- en haakwerk) goed in handen hebt. Het kleurverloop van de prachtige sjaal lijkt wel een vervolg op die sjaal van mij. Fijne zondag en lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat dacht ik ook al Willy! Ik moest echt even heel goed kijken naar de foto's van de jouwe, super mooi ook!

      Verwijderen
  17. De kleuren van jou handwerk zijn altijd zo mooi! Moeilijk als je hoofd meer wil terwijl je lichaam rust nodig heeft. Ik ben al een stuk ouder dan jij en heb daar nog steeds last van, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. He bah vervelend dat ijzer tekort, zeker als je zoveel wil doen! het voordeel daarvan is dan weer dat je idd wel op die bank gaat zitten en je vermaakt met al je breiprojecten. Hopelijk gaat het snel beter en dan nu maar genieten van dat bankhangen voordat je weer gaat rennen. Je sjaal is super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is in ieder geval al gezellig gemaakt waar jij op de bank hangt ! Hier is de bank op dit moment ook favoriet. Het gaat al een stuk beter gelukkig maar ben nog niet de oude. Wat balen van je ijzer te kort door de overgang, dat stuurman zijn moeder ziek is en je plotseling afscheid moest nemen van je tante. Veel sterkte en gezondheid toegewenst. Dikke knuffel !

    BeantwoordenVerwijderen