vrijdag 20 mei 2016

Villa Zeezicht Update 7: de poesjes

Van verschillende kanten kwam de vraag,
hoe het nou eigenlijk met de poesjes gaat..!

Oh.. natuurlijk!
Hoe kan ik díe nou vergeten!!
Onze lieve schatten,
die van kleine stouterds
inmiddels heerlijke grote stouterds geworden zijn
;o)


Dagelijks genieten we van hun aanwezigheid;
hun streken,
en hun - enigszins onbeholpen - pogingen om

A)     héél veel aandacht te krijgen


B)     vogeltjes  c.q. muisjes c.q. wormen c.q. muggen/vliegen/bijen (proberen) te vangen


C)     de buurtkatten te laten weten dat zij écht de baas zijn van onze tuin


D)     buurpoes Willem in de gaten te houden
(die smeerkees probeert telkens stiekem hun brokken op te vreten)


E)    en de meest fijne plekjes te vinden om de broodnodige dutjes te doen!


Inmiddels hebben de poesjes onlangs al hun eerste verjaardag gevierd:
wat vliegt de tijd!

Hun karakters tekenen zich ook duidelijk af ;o)


Lilith is de meest ondernemende van de twee,
en ook de meest aanhankelijke.
Liefst gaat ze op nieuwsgierig op onderzoek uit,
maar net zo graag komt ze uitgebreid bij je op schoot liggen kroelen!


Nino daarentegen is een stuk voorzichtiger…
en ook wat onhandiger, haha!
Hij ziet er super stoer uit, maar heeft een oh zo klein hartje J
Pas als zijn zus het sein ‘veilig’ geeft wil hij ook
wel eens naar buiten om de ‘wildernis’ te gaan verkennen.
Maar oh wee, als er iemand voorbij komt..
.. dan sprint hij net zo snel weer naar binnen ;o)


Gelukkig zijn ook deze poesjes, net als onze vorige lieverds,
goede en trouwe hulpjes!
Zo stonden ze afgelopen week nog vooraan
bij het uitzoeken van de verse schapenwol ;o)


Geen enkel probleem vrouwtje,
laat dat maar aan ons over!

Wat boffen wij toch, met deze twee schatjes..!


16 opmerkingen:

  1. Wat een schatjes, ik ben geen poezenmens, ben meer van de hondjes, maar je hebt een allerliefste fotoserie van ze gemaakt.
    Ik zou bijna voor ze vallen..
    Fijn weekend, geniet ervan Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze gegroeid en mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind mijn snoepjes van poesjes veel liever hoor! (lol)
    Nino is net als Josie en ook nog eens een lichtere versie. Als er een brommer langs scheurt zit ze onder mijn stoel en als de deurbel gaat of die in een tv reclame dan vliegt ze naar de bijkeuken. Maar ze is ook heel handig als waakpoes.Als er iemand over het grind loopt of auto er over rijdt vliegt ze ook weg. En Winnie mauwt de boel bij elkaar als er s nachts iemand door de tuin loopt.
    Maar jouw poezestel zijn ook heel lief hoor en gelukkig weer een een fijne update.
    Goed weekend en veel spinplezier!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook wij hebben 2 zusjes uit een nest, en wat een verschillen. Jou schatjes zien er nog geweldig mooi uit, bij ons zijn ze al ver de 10 jaar, dus het verschrompeld allemaal wat. We gaan mooi gelijk op, onze katten en wij.
    Leuk om jouw foto's te bekijken, ze zijn mooi!!!!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze leuk. Ik ben helaas nogal allergisch, maar anders...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik wil wel geloven dat het lekkere aapjes zijn ... Ik ben een echte poezenliefhebber, en ik heb genoten van je verhaaltje! Fijn dat ze ook zo goed samen overweg kunnen, dat is bij ons helaas anders.
    Hebben jullie twee vrouwtjes of is het broer en zus?
    Leuk is dat hè als ze altijd om je heen zijn en overal hun nieuwsgierige neusjes in steken!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohhhhh heerlijke dieren die je graag overal bij helpen hé. poezen zijn zó nieuwsgierig hé, fantastische dieren :-) ze hebben hun plekje wel gevonden bij jou :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dat toch genieten met diertjes om je heen.
    Ik heb je vorige blog ook gelezen over de mezen en ben blij met de waarschuwing.
    Ik heb zelf verschillende huisjes hangen maar zal opletten dat ze niet een verkeerde nemen. fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben geen poezenmens, maar je foto's zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh echt schatjes zijn het..dat straalt van jouw foto's af en je tekst bij de foto's geeft absoluut aan hoe geliefd ze bij jullie zijn! Met mijn poezenhart begrijp ik je helemaal. Heerlijk verse schapenwol...mmmmm!!! Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Grappig dat ze allebei echt een eigen karakter hebben...de een wat stoer, de ander een stuk voorzichtiger. Maar dat maakt de combinatie juist ook leuk!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lieverds!l
    En twee handen op één buik, of lijkt dat maar zo?
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog wel, maar ik krijg de indruk dat Nino's 'mannelijke hormonen' langzaam wat op gaan spelen; hij wil de laatste tijd steeds meer the boss zijn ;o)

      Verwijderen
  13. Oh wat lief. Stel je voor dat ik nou eens niet allergisch zou zijn voor poezebeesten... Ik nam er direct eentje! En die wol, tja dat is natuurlijke het einde.. SCHAAP!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben zelf ook dol op poezen. Wij hebben er eentje en helaas duldt zij geen gezelschap van andere poezenvrienden. Anders... Jouw poezen zijn ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen