maandag 9 mei 2016

Villa Zeezicht update 2: Gouda

“Kom je gezellig een weekendje naar Gouda”,
vroeg mijn lieve - teruggevonden - nichtje onlangs.
(Jawel, datzelfde nichtje van deze post.)


Want, ik heb niet alleen een - na ongeveer 40 jaar - teruggevonden vriendin,
maar ook een nichtje dat
(toen we nog jong waren)
na een verdrietige scheiding van haar ouders
met haar moeder en de Noorderzon
uit onze familie verdween.


Gelukkig zijn daar tegenwoordig Google en Facebook.
En lukte het mijn broertje een jaar of drie geleden om haar digitaal op te sporen
en opnieuw contact te leggen.


Het mooie is dat we samen heel veel familieherinneringen kunnen delen.
Maar ook, dat we,
ondanks het feit dat we uitermate verschillende persoonlijkheden zijn (haha)
en ruim 35 jaar van elkaars leven gemist hebben,
een héél leuke en warme klik hebben!

Ik vind dat uitermate bijzonder...
Dat je je ondanks zo'm bizar verhaal toch zó met elkaar verbonden kunt voelen!


Dus ging ik ging ik héél graag een weekendje naar Gouda J!

Om eerlijk te zijn was ik er nog nooit écht geweest.
En wat is er dan leuker dan samen door zo'n gezellige en oude stad te wandelen!


Van foto’s maken kwam niet zo heel erg veel ;o)
Het hoofddoel was natuurlijk niet ‘site seeing’, maar: gezelligheid.
En, Nichie en ik hadden héél te veel bij te praten!


Maar.. wat is Gouda een ontzettend mooie stad!
Ik keer er graag nog eens een keer naar terug.

Tuurlijk om mijn nichtje weer te bezoeken!
Maar.. 
dan neem ik ook de tijd om een uitgebreide stadswandeling te maken ;o)! 


17 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat je genoten hebt, zeker van het weerzien van een vriendin na 40 jaar!
    Daarbij is Gouda een heerlijk stadje om heen te gaan. Je hebt er mooie foto's van gemaakt.
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super bijzonder zeg,leuk hoor dat je haar bent gaan opzoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi dat jullie elkaar weer ontmoet hebben!
    En Gouda is inderdaad een geweldig mooie stad. Ik woonde er vroeger vlakbij en we waren erg op Gouda gericht qua scholen en winkels, de markt, de bibliotheek ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om je nicht weer terug te vinden en elkaar dan gezellig te ontmoeten. Ja, Gouda, ik kan hetzelfde invullen als Elizabeth hier boven verteld. In het dorp waar zij vroeger woonde, woon ik nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat geweldig dat jullie elkaar weer leren kennen. (En dat de kennismaking bevalt!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk en wat een bijzondere gebeurtenis, gezellig bij je "terug gevonden"nichtje te zijn!!!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! Ja, dat is zeker een voordeel van Facebook :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat het weer helemaal klikt en jullie elkaar 'teruggevonden' hebben.
    In Gouda 15 jaar gewoond-mooie stad jazeker-maar wilde liever gister terug dan vandaag! Al die drukte en mensen die langs elkaar leven. Ben echt geen stadsmens en laat mij maar in de provincie wonen of op het platteland!
    Dat er nog vele ontmoetingen tussen jullie mogen volgen!!!
    Zonnige dagen
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat leuk en dat in zo'n mooie stad als Gouda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat leuk voor je zeg zeezicht:-)
    ja soms vallen de jaren zomaar weg hé,
    heerlijk,
    lekker genieten en tijd inhalen, bijkletsen

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gaaf, die verbondenheid! Een kostbaar iets.
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn om zo'n klik meteen te voelen! En dan maakt het niet uit dat je elkaar maar zo weinig hebt gezien of kunt zien. Als die basis verbondenheid er is voelt het steeds goed om elkaar te zien!
    Leuk zo'n weekend :-D!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat geweldig dat jullie via de social media toch weer contact hebben gemaakt. Waar social media niet goed voor is. En heerlijk dat er gelijk weer zo'n fijne klik is. Zelf heb ik na jaren (via facebook) weer contact met een nichtje van me in Canada. Heel vroeger schreven we elkaar brieven, nu 'spreken' we elkaar bijna dagelijks via facebook. Heerlijk.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk dat jullie elkaar weer gevonden hebben! En dan is afspreken in zo'n mooie stad een heel leuk extraatje!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk verslag. Nog nooit gezien al die mooie dingen. Onze kinderen wonen er nota bene.
    Toch maar eens tijd voor uit trekken
    Dank je wel
    Groetjes Wietske

    BeantwoordenVerwijderen