zondag 8 mei 2016

Villa Zeezicht update 1: Het Kasje

‘De Tijd’ is een wonderlijk iets:
zo merk ik dat de afgelopen tijd écht door mijn handen gevlógen is!
Alleen door het kijken naar m’n foto’s zie ik, wat ik ook al allemaal gedaan heb
en wat er voor bijzonders er zoal op mijn pad kwam..

Gek eigenlijk, dat al die leuke dingen weer zo snel weg zakken
en ingehaald worden door de agenda van de komende weken…
hoog tijd dus voor een aantal updates!

Update 1: HET KASJE
Na het opzeggen van mijn moestuin bood vriendin Karin aan
dat ik één van hun twee kasjes mocht gebruiken.
Wat een geweldig ‘cadeau’ was dat!
Want.. ik merkte al snel dat mijn groene vingers jeukten om weer ‘iets’
te laten groeien en bloeien!


Deze twee kasjes liggen ‘kont-aan-kont’ en waren
(zoals trouwens héél de tuin!) enorm verwaarloosd door de vorige eigenaren.
Het kostte dan ook zeker een dag om alles leeg en schoon te ruimen
en de aarde weer een flinke oppepper te geven.



Vier(!!) verwaarloosde druivenplanten stonden op deze paar vierkante meters…
Drie van de vier heb ik rigoureus verwijderd,
zodat er nu nog eentje overgebleven is.
Hopelijk gaat deze, na ingrijpend snoeien,
weer wat blijer groeien en zo ;o)


Natuurlijk werden er meteen allerlei ‘slaatjes’ voorgezaaid
en ook de moestuinpotjes van de bekende grootgrutter
vonden hun weg naar ‘mijn’ kasje J


 Kijk toch eens wat een rijkdom!
We eten al dagen sla en andijvie uit eigen kas;
hoe geweldig is dat!!


Maar.. het leukste is eigenlijk, dat ik als alleenstaande moestuinster
nu ineens een medestander-in-groen heb ;o)
Terwijl ik echt iemand ben die het liefst in mijn uppie wat aantutter..

Jarenlang heb ik dan ook alle verzoeken van verder absoluut aardige mensen
om samen een tuin te onderhouden resoluut afgewezen!

Maar… Karin is echt een geweldig leuk mens om dit samen mee te doen!
We geven om beurten water,
delen onze stekjes en zaailingen
en kunnen eindeloos bomen over kweekwijzen en soorten ;o)

En, het belangrijkste: we laten elkaar verder volkómen vrij J


Wat een cadeautje..!!

Kreeg ik niet alleen een geweldig plekje om mijn groene ambities vorm te geven,
maar ervaar ik ook nog eens
hoe waardevol het kan zijn om samen met een lieve vriendin te moestuinieren
op een fantastische plek Y!

17 opmerkingen:

  1. Dat is heerlijk. Fijn dat je er zo van geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zie je maar vooroordelen kunnen verdwijnen ,succes met je tuin.

    Gr Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je er zo van kunt genieten. Ik vind het ook mooi om jouw voortgang te bekijken. Veel plezier en succes met moestuinieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een rijkdom, hé :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige plek, wat heb je hard gewerkt, zag er inderdaad niet uit. Maar zo te zien heb je het weer onder controle en kan je weer volop van het moestuinieren genieten, het geeft zoveel voldoening!
    Succes ermee,
    Met warme groet
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geweldig en wat gezellig! Succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om zo lekker bezig te zijn en dan een ook nog een maatje erbij te krijgen! Geniet ervan, lekker eten en lekker overleggen....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend leuk om zo'n kas te hebben. Ik ben ook iemand die graag alleen iets doet, maar het is vaak zoveel leuker als je samen iets doet...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk dat je dit zo samen kunt doen en er allebei zoveel plezier in hebt! En ondertussen heb je regelmatig verse spullen op je bord liggen ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel waardevol en bijzonder ,cadeau' om te koesteren en vooral om van te genieten!
    Word vervolgd.... ja toch met updates???
    Zonnige dagen
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fantastisch zeg! Echt ontzettend waardevol. Ben super blij voor je!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is echt een cadeautje waar je blij van wordt...het ziet er toppie uit!! Leuk..kun je toch je groene vingers blijven gebruiken ;) Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat heerlijk voor je, ja het geheim zit 'm denk ik in vrij laten, in ieder z'n ding laten doen,
    zalig zo de groenten van eigen land eten...
    zo'n trots gevoel .
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat kasje is mooi opgeknapt zeg! Daar krijg je vanzelf zin in om aan de slag te gaan..
    Als het je passie is natuurlijk ,haha ! Ik woon tegenover een Volkstuincomplex, letterlijk 10 meter aan de overkant, dus kan heel goed volgen wat iedereen moet doen elke dag.Daar gaan hel wat uurtjes inzitten, maar het is ook erg gezellig met zijn allen daar, dat is vaak ook een reden .In jouw geval is het fijn dat je gezelschap hebt,maar niet constant....
    Succes met groei en bloei!

    Liefs,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat lijkt het mij ook heerlijk om een kasje te hebben, staat nog altijd op mijn wensenlijstje. Eindelijk eens tomaten kunnen kweken die wel op tijd rijp zijn! En samen tuinieren is echt een feest! Ook ik ben na jaren alleen te prutsen op een volkstuin beland.... En wat ik niet gedacht had, is dat ik ook geniet van al die werkende tuinvrouwen - en (ouwe) mannen om mij heen!
    Groet, Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Groene vingers raak je nooit kwijt! Zelfs mijn moeder van 98, vroeger een hartstochtelijk tuinierster loopt nog heel graag met een gietertje planten te verzorgen. Maar een tuin samen doen is erg leuk. En.. Het ziet er al weer prima uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja die drang van tuinieren en iets zien groeien blijft dus super deze manier en gezellig op zijn tijd

    BeantwoordenVerwijderen