woensdag 25 mei 2016

Duin

Als een blok val ik voor een mooie bol Unicat.
Als een verlichte zen-monnik staat-ie tussen alle prachtige en kleurrijke bollen
in de wolwinkel van Jeanet meditatief te stralen.

Ik wou al langer met Unicat aan de slag.
Omdat iedereen er zo enthousiast over is.
Omdat de kleuren zo mooi zijn en het kleurverloop zo interessant is.
En vooral ook omdat het een katoen-acryl mengsel is,
wat me heerlijk lijkt voor een zomerse sjaal!

Eenmaal thuis pas, lees ik het label:
‘Duin’ heet-ie.
Geen toepasselijker wolletje dus voor mijn nieuwe haakproject ;o)!


Het resultaat voldoet aan al mijn verwachtingen!

De subtiele zand-tint wordt geleidelijk aan donkerder
om als vanzelf bij het zachte groen van het helmgras uit te komen.
HĂ©lemaal mijn ding J!

Het patroon verzin ik zelf.
Heerlijk om al hakend te bedenken hoe ik niet alleen de kleuren,
maar ook de haaksteken subtiel wil laten verlopen.

Deze sjaal is dan ook binnen de kortste keren af, haha!

Wat nog rest zijn foto’s..
 ..in mijn geliefde duinen natuurlijk ;o) 






PLUK DE DAG J!



18 opmerkingen:

  1. Wauw, wat gaaf, mooie wol bij een prachtig patroon, echt een schitterende combi
    Je mag trots zijn
    Met warme groet. Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zit hier te kwijlen op mijn toetsenbord Stefanie! ;) Oei oei oei...dit is echt mooi...wat zul je hier een plezier aan hebben (en al gehad tijdens het haken!). Eigen ontwerp...knap! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi!! hahaha ja die lag gewoon op jou te wachten en zodra je de winkel inkwam te roepen .........hihihihihi echt jij.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. MOOI!!!!
    Het patroon doet me denken aan de omslagdoek van de Zeeuwse klederdracht.
    Veel draagplezier!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, daar moest ik ook aan denken Truus ;o)

      Verwijderen
    2. Ja...dacht ik ook gelijk het zogeheten Avonddoekje ??

      Verwijderen
  5. Wow, wat mooi! Ja, dit is weer een schitterende kleurcombinatie die buitengewoon goed bij je past!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb ook zo'n mooie bol staan van blij dat ik brei echt top garen alleen al mooi om naar te kijken :)patroon ias al uitgezocht maar eerst de schapendeken af :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super creatie! daar zul je heerlijk van genieten....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een toepasselijke naam. Af en toe verbaas ik me over de namen van wolletjes, verf etc. Zo zit hier een blauwe verf op de muur die zinnia heet. En breide ik ooit een sjaal met Parish nights. Creatief hoor.
    Maar duin is echt niet te ver gezocht. Veel plezier met je prachtige sjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, deze week heb ik geschilderd met Tender Honey en Delicate Musterd ;o) Over namen gesproken!

      Verwijderen
  9. Prachtige sjaal, prachtige wol... knap dat je dat al hakend zelf verzint. Het resultaat mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig zo'n dunne sjaal, wat zul je daar een plezier van hebben. Ik hou van de kleur van de duinen, wat past deze sjaal daar mooi bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is je sjaal mooi geworden...de overloop van kleuren maakt het extra fraai!

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is die prachtig geworden! Echt een kunstwerk waar je nog lang plezier van gaat hebben!
    Groet,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schitterende sjaal zeg, met hele mooie kleurverloop.............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen