dinsdag 11 augustus 2015

Maastricht

Al een paar jaar riepen de Jongste en ik
dat we graag eens naar
Maastricht
zouden willen…
maar op een of andere manier kwam het er nooit van.
Nu pakten we dan eíndelijk ons weekendtasje
en vertrokken we
 naar het Zuiden-des-Lands.
De zon straalde, de lucht was blauw
en alles riep: vakantie!!!

Wat was er ongelofelijk veel te
zien
beleven
ervaren
en
genieten
in
Maastricht

Stad van grootse kerken…




Stad aan de Maas…




Stad van beelden…




Stad van gastvrijheid…




Stad van Maria Sterre der Zee…




Stad vol charme…




Stad van historie…




Stad van humor…




Stad van mooie straatjes...




Stad van details...




Stad.. waar je nooit uitgekeken raakt!!!




Dáááág
Maastricht


We hebben GENOTEN!!!

Graag tot een volgende keer! !!
J


29 opmerkingen:

  1. Ja wat een stad!!!. Ik heb ook een wuivende Queen E. Maar dan in rose. Dat bleke Engelse rose. Nu wil ik ook de blauwe, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had deze nog nooit gezien ;) Succes met zoeken!

      Verwijderen
  2. Wat een leuke serie van een mooie stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal met je eens........Maastricht waar zoveel te beleven is en waar wij ons ook graag laten verwennen met Bourgondische gastvrijheid.

    Mooie fotoserie met tekst heb je gemaakt en je jongste weet wat ongedwongen poseren is voor de camera,leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo was ik ook even in Maastricht. Prachtige foto's en super teksten. Bedankt.Groet Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat jullie genoten hebben van Maastricht. Jammer alleen dat er geen foto's zijn van Wyck.

    Groetjes van Margo uit Maastricht

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zijn er wel geweest hoor ;)! Hebben de curiosa markt bezocht op zaterdag en heerlijk op het terras gebivakkeerd bij de brug! De foto's die ik daar nam waren het steeds 'net niet' vanwege de - overigens gezellige - drukte (behalve die van Jongste en het standbeeld), dus da's de reden dat je Wyck niet terugziet in deze post :((

      Verwijderen
  6. Wat een leuke foto serie, echt geweldig hoe je dat gedaan hebt. Bedankt, ik was er weer even, vind het zelf ook een heerlijke stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi tochtje, mooie foto's..... goed idee om ook eens af te reizen.....
    Dank je voor je mooie verslagje,
    groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon doen hoor Anje, het is er echt heel erg gezellig en mooi!!

      Verwijderen
  8. Wat een leuke rondleiding geef je ons. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie rondleiding heb je ons gegeven en leuk de foto's met jullie jongste er op-ze lijkt op jou.
    Jullie zijn niet naar de grotten geweest of op de thee bij Andre Rieu?
    Er liggen ook nog wat voetstappen van ons daar in Maastricht-fijne herinneringen....
    gezellige dag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die grotten hebben we ooit vroeger wel eens gedaan, toen we met ons gezin een weekje in Vaals verbleven.. en met Andre Rieu hadden we graag even bijgekletst, haha! Helaas was ik zijn 06-nummer kwijt ;))

      Verwijderen
  10. O wat een leuke plaatjes. Moest even lachen toen ik steeds weer de tekst las "stad van" en moest denken aan de Litanie die wij vroeger als kinderen van de pastoor in de godsdienst les uit ons hoofd moesten leren.
    Maar leuk en gezellig om dit samen met jou dochter te doen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh, wat een heerlijk blogje - het lijkt wel buitenland.... Nog nooit geweest, staat nog op de bucketlist/ to do lijstje. Een weekeindje lijkt me wel wat! Dankjewel voor het leuke verslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maastricht is inderdaad een hele gezellige stad. Ik kom er niet vaak omdat het niet om de hoek ligt, maar de keren dat ik er was heb ik net als jullie enorm genoten. Wat een geluk dat het er bij jullie nu eindelijk van kwam.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jullie hebben echt heel veel gezien in Maastricht. Ik ben er jaren geleden een dagje geweest, maar toen was het heel slecht weer, dus we hebben echt niet veel gezien. Een leuk foto-verslag van dit heerlijke weekendje.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk wat heb jij genoten. Maastricht, prachtige stad en mijn kinderen wonen er. Goeie keus gemaakt om daarheen te gaan. Nu naar Den Bosch toe.... Ook zo'n leuke stad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaan we zeker een keer doen Wietske ;) Dan komen we beslist bij je langs!

      Verwijderen
  15. Haha, ik schrik er bijna van: alweer een blogpost van Villa Zeezicht ;-). Het is duidelijk dat je wat meer ruimte hebt.
    Wat een mooi verslag is dit weer. De sfeerfoto's maken dat je zelf op verkenning wilt gaan in Maastricht. En een prachtig fotomodel voor de persoonlijke noot!! Een bijzonder weekend in beeld-verhaal!!
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vakantie-tijd hè ;)) Het is heerlijk om een beetje te bloggen en er zijn weer zoveel mooie dingen die op mijn pad langs komen! Straks in september zal het vast weer een stuk drukker worden met minder tijd om te bloggen.. dus nu even lekker bezig :)

      Verwijderen
  16. Mooie foto's en idd Maastricht is een heerlijke stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En ik heb genoten van de prachtige reportage...mooie meid..die jongste van jullie ;) Ik ben ooit..lang lang geleden een keer in Maastricht geweest maar daar weet ik niet zo heel veel meer van behalve dat het flink regende. Goede reden om het eens over te gaan doen..een eindje rijden maar dan heb je ook wat! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij reden via Antwerpen, door Vlaanderen en dan ben je er binnen 2 uur :))

      Verwijderen
  18. Wat fijn dat jullie zo genoten hebben. Zelf was ik er eens met dochter en toen vonden wij het tegen vallen. Misschien dat jeugdige leeftijd van dochter toen tegen zat. Aparte naam hé Maria Sterre der Zee.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk verslag, ik zou er zo weer eens naartoe willen.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen