maandag 17 augustus 2015

Haakwerkje

De laatste week ligt er hoog bovenop de kast,
in mijn breimandje,
nog een werkje.

Een haakwerkje.

Om het niet te verleren ;o)


Ooit was ik al eerder aan dit patroontje begonnen.
Reuzeleuk om te doen.
Maar de wol beviel toen niet.
Dit patroontje vraagt een zacht en soepel wolletje,
geen sokkenwol.


Herkansing dus.
Bij Jeanet zag ik superzacht Rowan Lace garen.
En dit kleurtje was precies wat ik zocht!


Ook de poesjes vinden het leuk.
Niet al te moeilijk dit patroontje..
.. valt makkelijk te leren.


Lily heeft het snel in de vingers.
Nino moet even oefenen, dat wel..


Maar geen nood!
Binnen de kortste keren zijn die dure bolletjes Rowan
deskundig gesloopt!


Vakwerk jongens ;o)

Dus, voor wie zich afvraagt waarom
mijn handwerkjes
boven óp de kast liggen?


Daarom dus!!

PLUK DE DAG!

28 opmerkingen:

  1. Hahaha, nee, dat is volkomen duidelijk. Wat een schatje trouwens, Lily en Nino!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel bekend. Er heeft s'nachts wel eens een poes naast m'n bed gestaan om vol trots m'n breiwerk te laten zien wat ze in haar bek had. De pennen was ze onderweg verloren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar...mijn lieverd Spike is geen kast te hoog, daar is het brei/haakwerk ook niet veilig; goedzak Boony gaat er het liefst boven op liggen, ook als ik bezig ben. Nou ja, alles opruimen dus en met zachte hand regeren over MIJN breiwerk. Mooi patroon en een prachtig wolletje overigens. Groet van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit soort foto's gaan er altijd wel in, ook in vroeger tijden deden poesjes spelend met bolletjes wol op schilderstukken het goed.
    Zie het vaker op blogs dat jonge honden of katten aan de haal gaan met spullen waarmee ze willen spelen of kapot bijten en dat mag blijkbaar, het wordt op beeld vastgelegd en het wordt gedeeld en eenieder die het ziet en leest krijgt een big smile van vertedering rond zijn/haar mond.
    Nou heb ik geen katten of honden maar wel kinderen en kleinkinderen en wanneer die iets deden wat niet mocht werd hun gedrag gecorrigeerd en dat betekende niet dat ze het een andere keer niet nog eens probeerde en nog eens en nog eens.....maar concequent zijn en blijven herhalen waarom het niet mag wilde meestal wel helpen.
    Honden kan je ook opvoeden maar weet niet of dat met katten ook mogelijk is, wel weet ik dat die erg eigenwijs kunnen zijn.
    Hopelijk staat je mand met handwerkje hoog genoeg want ik vrees dat jij met hulp van de poezen niet ver zal komen;-)

    Fijne dag en groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, met opvoeden zit het wel snor Ger! Heb jarenlang klassen van minstens 32 kinderen onder mijn hoede gehad ;) Nee, deze keer was het mijn eigen schuld: ik was 's avonds vergeten mijn haakwerkje OP de kast te leggen. En ziehier het resultaat de volgende morgen... Tja, dan kun je maar een ding doen ;) Er foto's en een logje over maken en daarna urenlang de wolletjes weer ontwarren. En tijdens het ontwarren kwamen ze natuurlijk gezellig even 'helpen' ;)!

      Verwijderen
  5. Hoe herkenbaar, maar hier heb ik een kastspringer, dus ik heb nu deurtjes voor m'n hobby en boekenkasten......
    Wat een liefies zijn je poezenbeesten, smelt bijna.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een kat opvoeden valt niet mee, ze blijven eigenzinnig. Een hond lukt beter ! Al zag ik laatst toch toen ik even niet keek Spike uit mijn kasje komen wandelen. Op het moment dat hij doorhad dat ik het zag gelijk zijn zielige blik opzetten....tja, de verleiding is ook groot als die kas vol hangt met druiven waar je gek op bent ( heb ik ook weleens als ik weet dat er chocola in de kast ligt)
    Wat zijn ze al weer gegroeid je kittens !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. :-) o wat een leuke foto's, dat is even meegenieten. Mooi patroontje en garen. Ben beetje flieft op je katten, ze zijn zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk werkje! En ja hoor, zó herkenbaar! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hihi...ook hier een feest der herkenning...zeg ik achteraf :) want het gaat voorbij en dan kan je je mandje met je mooie wolletjes (mooie kleur!!!) gewoon weer op de bank laten staan. Ze zijn echt leuk..die twee boeven!! ;) Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha, ohh geweldig!!!
    Wat een droppies zijn het ook, je hebt ze mooi gevangen met je toestel!
    Hier ook zo'n speelse kat, heeeeeel herkenbaar!!
    Succes met haken... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hihi, wat geweldig én wat wat geweldig herkenbaar! Natuurlijk is het jammer van de wol, maar stiekem vond (we hebben nu geen katten meer) ik het altijd leuk dat ze zo lekker eigengereid bezig waren :-). Het mandje op de kast zetten vergeet je waarschijnlijk niet meer, arme Lily en Nino :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. whahahaha haken met de kat in de buurt, dat gaat never nooit lukken,
    geweldig knap, het katje doet me erg denken aan mijn eerste kat:-)
    leuk hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja zeg, wat dacht jij dan en bol garen en katjes dat is vragen om overhoop gehaalde bolletjes! Maar ze zijn ook zo lief! Succes met je haakwerk, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie kleur garen is dit--geen wonder dat dat van dichtbij bekeken en uitgetest werd!
    Had jij maar 32 kinderen in de klas? In mijn tijd waren 44-46 kleuters geen uitzondering. (lol) Arme poesjes-wisten ze wel van te voren dat ze in een huis terecht kwamen van een strenge juf? Hier hebben ze het geweten hoor--eh eh- en ze weten precies dat het niet mag--ha ha
    veel katte- en breiplezier!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een creatieve beestjes ;-). Blijkbaar delen ze deze hobby graag met jou, maar konden ze het nooit uiten omdat de wol zo hoog stond. Gelukkig dat ze nu kenbaar hebben kunnen maken waar ze goed in zijn hihi...

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat poezekindjes kunnen kunnen hondjes ook gelukkig doet Jara het niet want niks is zo ellendig dan een bol keurig in de war geknutseld

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een leuk verhaal! groetjes, Klara

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Voor een keertje was het toch wel erg leuk. Veel haakplezier als het je lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hahahaha ja dat geloof ik dat je dat beter op kan bergen, beetje zonde!! Wanneer kom je wandelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En die katjes kunnen niet boven op de kast komen? Nou maar goed ook, toch zonde als ze je prachtige haakwerk te grazen nemen of het garen helemaal in de knoop maken. Mooi garen heb je gekozen voor dit mooie werk.
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh, jonge poesjes en draadjes... dat is geen goede combinatie. Het is heerlijk om ze er mee te zien spelen, ze zijn zo vreselijk leuk! Maar je haakwerk wordt er niet beter van, gelukkig heb je het veilig gesteld. Totdat ze ook op de kast kunnen springen...
    Die van ons ligt er vaak bovenop (er ligt daar een lekkere warme quilt).

    Grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gezellig samen handwerken :-) Is het een idee om ze dat eerste haakwerk van die niet-geschikte sokkenwol te geven? Dan blijven ze misschien van jouw zachte haakwerk af :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat zijn kleine poesjes toch leuk. Maar voor je wol is het een ramp. Ik hen net weer eco bundel foto's geplaatst, zo mooi. Als je in de buurt woonde zou je vats een middagje komen, dat weet ik zeker

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooh haha die poes! wat een mooie wol! Leuk, mooi patroontje!
    liefs uit Urk

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Boefjes zijn het, maar wel leuke.
    Mooie kleur.

    BeantwoordenVerwijderen