donderdag 6 augustus 2015

Basis

Je basis
zit in jezelf.
Diep vanbinnen.

Maar,
het lukt niet altijd
om dat te voelen…

Wie heeft niet zijn of haar ‘thuis’ nodig
om bij die basis te komen?


“Home is where the heart is..”
luidt het spreekwoord.


Afgelopen weekend
gingen de Jongste en ik logeren.
Bij Ine.
We kenden Ine niet.
Helemáál niet zelfs!

Ine deelt haar huis
met een ieder
die graag in ‘haar stad’ wil vertoeven!
Ine is gastvrij en vrolijk
en gaf ons een warm  onthaal.


We genoten van haar gezelligheid,
haar eigenheid en haar eigenzinnige inrichting
(en natuurlijk het super-de-luxe ontbijtje ;)).
Ik vond het leuk bij Ine.
Ze is stoer en vrolijk.
We bewonderden haar smaak en authenticiteit.


Nu zijn we weer terug.
Thuis.
En ik verwonder me over mijn eigen Villa…

Waarom ik het zo fijn vind hier,
in mijn eigen thuis,
met al mijn vondsten, verzamelingen
en eigenheden..
Waarom IK hier thuis echt IK kan zijn
en...
 hoe belangrijk dat voor me is!


De basis, dat ben je zelf.

Maar hoe ongelofelijk boeiend is het
als je het werkelijke wezen van iemand
terug kan zien
in zijn of haar thuis..


Dank je wel, Ine,
voor het openstellen
van je huis en van jezelf..

Hierdoor werd ons bezoek aan ‘jouw stad’
extra geweldig
J

Pluk de dag
en


18 opmerkingen:

  1. Het bezoek aan Ine heeft je meer gegeven dan vooraf gedacht. Mooi hoor!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms heb je anderen nodig of iets anders om dat te ontdekken, mooi gezegd !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk logeertje hadden jullie...... maar ook weer genieten van je eigen huisje, geweldig toch?
    lieve groet Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi.... Stof tot nadenken ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit vind ik een heel goed inspirerend blogje, dank je wel :-*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn om zo iemand te ontmoeten. Dat geeft je inspiratie waar je mee verder gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om te lezen en je foto's te zien!! En dan eens na gaan denken: hoe voelt dat voor mij??
    Dankjewel <3.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat heb je heel erg mooi omschreven.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig stukje, Stefanie!
    Op z'n tijd is hectiek heerlijk, maar daarna ook weer even die balans vinden, heel persoonlijk.. dat is zo goed.

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige vrouw moet Ine zijn! Heerlijk dat ze jullie een veilige en gezellige 'thuishaven' heeft geboden in een vreemde stad. En dan thuis extra nagenieten van het fijne gevoel en de bewustwording dat het eigen 'nest' enorm veel waard is. Er worden niet voor niks zoveel borden en tegels verkocht met de tekst : 'There's no place like home ' :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi is dat dan dat je na zo'n weekendje nog even extra bewust word van dit soort dingen. Zo te horen heb je een heerlijk weekend gehad!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. pracht blogje daar kan je lekker nog van nagenieten heerlijk toch !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ach jaaaaa, sommige mensen richten hun huis in om te kunnen pochen met kijk eens wat ik allemaal kan kopen:-)
    ik hoef dat niet, je eigenheid is belangrijker dan wat ook en dank je wel dat jij me dat weer eens fijntjes hebt laten zien :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi beschreven..ik ervaar dat ook zo. Leuk dat Ine zo gastvrij is..dat zijn de leukste logeeradresjes!! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen