dinsdag 28 juli 2015

Na de storm

Na de storm 
loop ik door het achterland


het gebied tussen de duinen 
en de rest van de wereld


het 'binnenste' van ons ronde eiland


alleen bevolkt door dorpjes
boerderijen
schapen en koeien


wijds
waaierig
de wind buldert nog steeds


Hier geen bomen takken of andere omgewaaide dingen
gewoon
alleen koeien


Zwart-witte-vlekken-koeien
of andere
van die bruine
zo als zacht fluweel


wuivend grasland en riet


Niemand te zien
geen mens die hier loopt


Het is hier fijn
alleen die koeien
en ik 
J



Pluk de dag! 


22 opmerkingen:

  1. Ben gèk op koeien, mijn dag begint goed met jouw mooie foto's, dank je wel!
    Wat woon je toch verschrikkelijk mooi en vrij, heerlijk!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genieten zeg! Ik ruik de wind, voel de stilte en wandelde even met je mee!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk zeg, wat een vrijheid heb je daar, dat is toch zalig,:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier nog een koeienliefhebber, trouwens alle dieren vind ik leuk...
    Wat een heerlijke rust op die foto's. Geen wonder dat je daar graag struint!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk wanneer je als eilander in zo'n vrije en rustige omgeving mag wonen.
    Maar ook wel weer fijn wanneer je van tijd tot tijd de stilte achter je kunt laten en je mooie momenten kan delen met mede bloggers zoals ik die enorm geniet van je mooie en rustgevende foto's.

    Hier in het Brabantse land is het donker als de nacht en de rust die er net nog was in mijn tuintje heeft plaats gemaakt voor donderslagen en de regen tikt op het serre dak en zie in mijn ooghoeken nog net dat de merels de hedera induiken om te schuilen.

    Fijne dag en geniet van het leven!
    Ger


    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze rust en stilte--wat hebben we die zo nu en dan nodig om weer door te kunnen gaan.
    Dank je wel voor deze wandeling.Dit keer niet bij de zee die kan ik zo af en toe vreselijk missen.
    Het bos is nu te nat....
    warme groet,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk een leeg hoofd halen zou ik zeggen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geboren aan de kust en in Nederland wonend in de polder hou ik van deze weidse landschappen. Ik zou niet kunnen leven in een bosgebied.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk om even dat groene Hollandse landschap te zien ! Het blijft prachtig ! Ik geniet nu van zon, zee, strand en nog meer zandkorrels van de woestijn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk voor even hoor zo'n andere cultuur maar Holland is mijn thuis !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik genoot al buitensporig van het weer rijden door het Zeeuwse land. Alleen al het zien van dit landschap gaf me zo'n fijn gevoel. Laat staan als je zoals jij lopend, alleen, één kunt worden met dit alles!!
    En zo mooi poëtisch als je beschrijvingen en foto's het vertellen :-).
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk landschap ....... voel de rust en troost die het uitstraalt.....
    Lieve groet Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, wat mooi en wat een geweldige foto's!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik loop daar vaak. Prachtig, vlakbij, en toch altijd rustig. Het is daar zoooo mooi. Ik snap nooit dat het daar niet helemaal vol zit, maar erg vind ik dat niet..
    groetjes,
    Klara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niks erg hè Klara, laat het daar maar lekker blijven zoals het is ;))
      Grappig dat we elkaar daar dan niet tegenkomen! Wie weet....??!!

      Verwijderen
  15. Hoi Stefanie, Je vroeg me om de wol die ik gebruik voor die Estuary shawl: het is Madeline Tosh Merino Light in 'Plunge'. Dat vestje van hun (Low Tide) dat ik laatst af had was ook in diezelfde wol maar dan in 'El Greco'. Prachtig spul. Geen idee waar je dat in NL zou kunnen bestellen, maar het is een bekend merk. Succes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen