zondag 17 mei 2015

Sidmouth

Waar nou in vredesnaam die foto’s uit Engeland bleven…
mopperde gisteren een lieve vriendin..
(Allemaal leuk en aardig, al dat visserstruiengebeuren,
maar zij wou nu eíndelijk wel eens zien
wáár we geweest waren, wat we allemaal gedaan hadden
en hóe het daar was   ;o)




Oh….
Je hebt gelijk hoor, lieve vriendin!
Ik moet tot mijn spijt bekennen dat de dagen gewoonweg niet genoeg uren hadden
om óók nog eens een logje te maken over onze Engelse belevenissen..!
En dat die reis naar Devon al weer eeuwen geleden lijkt…




En, dat dit eigenlijk heel erg gek is...!
Want nog steeds denk ik met ongelófelijk veel warmte en plezier terug
aan ons weekje Sidmouth!!


Niet alleen de natuur was er buítengewoon prachtig.
Zowel aan de kust zelf..




.. als net daarbuiten..!




Niet alleen verbleven we in een ongelofelijk deftig, écht Engels hotel
met échte originele obers,
met oude ‘Engelse chic’
en een buitengewoon uitzicht op zee!!


En nee,
niet alleen waren we ongelófelijk gecharmeerd van dit authentieke Engelse kustplaatsje
omdat het zo mooi, puur en karaktervol was..!







Nee…
Het waren de mensen, die het verschil maakten!
Al die warme, gastvrije en lieve mensen die we er ontmoetten!
Die we gaandeweg de week steeds beter leerden kennen
en die ons als vanzelfsprekend opnamen in hun ‘community’!


Want.. wij waren er niet op vakantie of zo… ;o)
We waren speciaal uitgenodigd om naar Sidmouth te komen.
Om met onze visserstruien een bijdrage te leveren aan hun óh zo belangrijke dorpsfeest,
het jaarlijkse Sea Fest!


Waarbij een kleine club enthousiastelingen met al hun inzet
een geweldig dorpsfeest neerzette,
met als doel de dorpsgemeenschap te verbinden
in een gemeenschappelijk verleden én toekomst!

En hoe gaaf is dat!!!

Honderden foto’s heb ik in Sidmouth gemaakt, lieve vriendin..!
Helaas kan ik die hier niet allemaal laten zien (WINK!)




Maar, speciaal voor jou,
bij deze wat foto’s van het dorp; de omgeving;
het ‘Sea Fest’ en.. al die lieve mensen,
waar het uiteindelijk allemaal om draaide… J!


(Foto Facebook)

En met het terugzien van de foto’s
ben ik weer geroerd door het feit dat onbekende mensen
zich zó maar met elkaar verbonden kunnen voelen..
.. en hoe ongelofelijk bijzonder dit is!


38 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's!!! En ik ben er dol op om andermans 'vakantiefoto's' te zien; zo 'kom' je nog eens ergens en zie je nog eens wat. De foto's spreken eigenlijk al voor zich ... En wat zie ik? Is het hotel naar mij vernoemd of ben ik naar het hotel vernoemd?
    Hahaha, nee hoor ..., ik ben toch echt naar m'n oma vernoemd!
    Wat bijzonder dat jullie zo opgenomen werden en zoveel verbondenheid over en weer voelden. Dat is iets heel moois en moet je koesteren...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het hotel is vast naar jouw vernoemd denk ik... of... ;o)

      Verwijderen
  2. Och, wat schrijf je dat hartverwarmend mooi. Je reis, de mensen en dan ook nog die prachtige foto's.........
    Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk zeezicht,
    je hebt de essentie gevangen denk ik,
    de warmte, de ontmoetingen,
    heerlijk om naar te kijken,
    ik wil er ook heen met de jongens :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blij dat je nog wat foto's van Sidmouth heb geplaatst, ik ben nl. dol op Engeland. En wat mooi om met de visserstruien een bijdrage te kunnen leveren aan het dorpsfeest, dat lijkt me fantastisch al die ontmoetingen met de mensen daar. De foto's spreken voor zich, veel gezelligheid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was zo speciaal Janneke, en mooi om dit te mogen beleven!

      Verwijderen
  5. Oh, die prachtige foto's geven me een 'wish I was there'-gevoel....Wat leuk dat jullie uitgenodigd waren en wat geweldig dat jullie er zo'n heerlijke week hebben gehad! Wat zijn de engelsen toch een hartverwarmend volk, ik heb dat ook mogen ervaren tijdens onze reizen met de camper door de UK. Je foto's brachten een hoop herinneringen bij me naar boven, dank je wel daarvoor!
    groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig he, dat veel van ons blogsters zo enthousiast zijn over Engeland! Het bind ons denk ik ;)

      Verwijderen
  6. Genoten van de prachtige foto's, wat een mooie kleuren zo met die roestbruine rotsen ! Leuk dat je via de visserstruien weer verre contacten maakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het ziet er echt heel gaaf uit, wat is het er mooi! En wat fijn dat het ook mooi van binnen is!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep! Dat maakte het zo'n bijzondere ervaring die je op een 'gewone' vakantie niet beleeft!

      Verwijderen
  8. Die natuurfoto's echt zo mooi!!!!!
    Het is toch net of je er midden in staat.
    Heerlijk om even mee te kijken.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi om te zien en om te lezen! Een speciale belevenis en wat leuk dat dit allemaal weer met de visserstruien te maken heeft!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoooooo bijzonder wat er door die truien allemaal op ons pad komt :)! Dit zijn echt cadeutjes!!

      Verwijderen
    2. Zoooooo bijzonder wat er door die truien allemaal op ons pad komt :)! Dit zijn echt cadeutjes!!

      Verwijderen
  10. Hartverwarmend, je verhaal, heerlijk!
    Net als de prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke reisverslag en prachtige foto's! Je hebt de sfeer helemaal in beeld gebracht en ons allemaal laten meegenieten van de warme en gezellige sfeer in Sidmouth! Nu ben ik natuurlijk ook nog benieuwd naar de patronen die jullie daar hebben gevonden.... (zonder gemopper!) ;-) Maar "first things first" - eerst met positieve spanning het boek met "onze" Zeeuwse patronen afwachten! Lieve groeten, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Enne Jo, die rugbymannen komen ook nog wel een keer, hoor!

      Verwijderen
  12. Heerlijk wat een geweldig verslag met prachtige foto's van de Engelse reis!
    Net of ik even terug in de tijd was lang lang geleden...
    Zag ik daar ook nog een bekend persoon op de foto onderaan van het Sea Fest??? Het plezier straalt er van af.
    Hoe gaat het nu verder na deze reis en het uitbrengen van jullie boek?
    Veel succes en gezellige dag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och Truus, ik weet het echt even niet... We gaan in ieder geval even lekker vakantie houden en bijkomen van alle drukke maanden. Als er meer nieuws voorhanden is komt dat op het blog van de visserstruien!

      Verwijderen
  13. Oh, was dat even genieten! Ik ben gek op alles wat Engels en Engeland is! Je hebt het ook zo druk met het visserstruienproject! En dat is ook wel iets heel bijzondrs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Genieten was het echt, maar ook iets om dankbaar voor te zijn!

      Verwijderen
  14. Okee, dit is echt Genieten met een dikke hoofdletter hoor. Ik ben echt helemaal gek op Engeland, noord zuid oost of west, maakt me niet uit, ik vind alles geweldig... Deze zomer gaan wij ook weer, maar nu naar het midden, naar het Lake District en naar Yorkshire... en ik heb er zo'n zin in... dus hier bij jou kan ik me alvast weer lekker blij maken met het vooruitzicht.
    Wat een prachtige foto's laat je ons zien, ik zit dus echt te Genieten...
    Ik wens je een fijne nieuwe week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige foto's! Jullie hebben wel een heel bijzondere reis gemaakt. Daar kun je nog heel lang van nagenieten, vooral van al die speciale ontmoetingen met mensen.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Complimenten voor je fotografie kunsten!
    Heerlijk dat je ons een beetje hebt meegenomen.
    Het sfeertje heb je heel goed weten te vangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi verslag en die foto's....smullen!!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Als het boek op de markt is en alle drukte voorbij (maar er zal bij jou wel altijd wat te beleven zijn) zou ik dat reisje nog maar eens over doen....prachtige foto's L.H

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nog dagelijks denk ik hoe jammer het was dat we slechts vijf minuten te laat waren. Ik had het al helemaal leuk voorbereid in mijn hoofd. Als we nou meteen doorgereden hadden in plaats van koffie drinken in Honiton....
    Op de dag dat jij vertrok en wij aan- en langs kwamen was het héél slecht weer

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijk weekend hebben jullie daar gehad. En prachtige foto's die je met ons deelt! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk Stephanie!! En wat heerlijk, wel een beetje jaloers hoor, ik wil gelijk mn koffers pakken en afreizen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig Stefanie. Wat hadden jullie mooie dagen daar. Ik geniet er even van mee. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Beautiful!!! Greetings from Montreal, Canada. :)

    BeantwoordenVerwijderen