zondag 31 augustus 2014

Nazomeren

Tot mijn grote schrik blijkt ineens, zomaar zonder dat ik dat in de gaten had,
de zomer al weer voorbij te zijn..!
Hoe heerlijk ik de herfsttijd ook vind,
toch baal ik er van dat ik de afgelopen twee maanden
zo weinig heb kunnen genieten van het buitenleven…


Tuurlijk hebben we in juni een bijzondere en gedenkwaardige vakantie
gehad in ’t mooie Franse land.
Daar hoor je me echt niet over klagen hoor, integendeel!


Maar.. ineens tooit de lijsterbes zijn feloranje bessen..
is de tarwe van het land,
zit heel de tuin plots weer vol spinnen
en ruik je de naderende herfst.


Om negen uur ’s avonds is het al weer donker,
en tijdens de kille regendagen hebben we zelfs de houtkachel al een paar keer aangehad.


 Gelukkig kunnen we in Middelburg
nog uitgebreid nazomeren.
Afgelopen dinsdag opende het ZeelandNazomerfestival
en dat gaat nog door tot 6 september.


Festivalhart is het monumentale Abdijplein in Middelburg waar,
naast de vele muziekoptredens door bekende en onbekende muzikanten en toneelgezelschappen,
ook gezellig gepicknickt gaat worden straks.. met heel de stad
op deze - hopelijk droge - zondagmiddag!


Gelukkig!
Kunnen we nog even genieten van
mooie voorstellingen (ook op locatie!), heerlijke muziek en goed gezelschap
voordat de echte herfst zijn intrede doet.


Natuurlijk doe ik dan straks mijn nieuwe herfstsjaal aan,
die is gelukkig nèt af J!


De tinten passen precies bij deze tijd van het jaar..
...ze doen me denken aan de herfstasters die binnenkort gaan bloeien,
en aan de frambozen die nu rijp en zoet aan de takken hangen.


En.. de visserstrui, zal je je misschien afvragen?
Of die al af is?
Ja hoor!! Precies op tijd voor de tentoonstelling!
Maar.. om heel eerlijk te zijn moet ik bekennen dat mijn lieve vriendin Anna
het laatste stuk voor haar rekening genomen heeft!
Omdat-ie anders nooit op tijd af zou komen.. ;)

Dat was de reden dat er zo’n tijdsdruk achter het breien van de visserstrui zat..
hij is namelijk voor de tentoonstelling!
Dus binnenkort dus te bewonderen bij 


Zo, waar is mijn herfstsjaal..
ik ga naar het Abdijplein... doei J!
Een fijne zondag allemaal!


18 opmerkingen:

  1. Nee Lupineke, er komt nog wat zomer aan! Heb het net gelezen op nu.nl!
    Maar je hebt gelijk en je foto's laten het weer prachtig zien; we gaan echt richting herfst. Gelukkig heb je je hele mooie sjaal om je warm te houden. Ik ga ook al niet meer zonder op pad ;-).
    Fijne dag!
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van mij mag de nazoner lang duren...ik ben die heerlijke zonnestraaltjes bij een aangename temperatuur nog lang niet zat. De lente en de zomer zijn mijn favoriete seizoenen, dus ik heb er altijd wel een beetje moeite mee om er afscheid van te nemen. En de weken gaan ook zo snel...zo zit je in april en denk je nog vele zomerse weken voor je te hebben en zo is het september. Maar lekker binnen met chocolademelk en de kaarsen aan...dat heeft ook wel weer wat.

    Ik wens je een fijne dag en een mooie nazomerse week. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Via Home en Lifestyle, het blog van Ingrid, kom ik bij jou terecht, net voor mij heb jij voor haar een reactie achtergelaten. Gek als ik ben op de zee sprak Villa Zeezicht me dan ook aan! En dan zie ik dat je ook nog eens van haken houdt, ik ga je volgen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's en ik rook inderdaad van de week de herfst ook al, heerlijk. Ik houd van het voor en naseizoen!! Maar er komt beter weer aan dus nog lekker even nazomeren, groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, je ruikt de herfst al hè? Hier ook de felrode bessen in de struik, de spinnen overal en de uitgebloeide bloemen in de tuin...
    Ik vind het ook jammer, lijkt wel of het elk jaar korter is... of sneller voorbij gaat...
    Maar misschien krijgen we nog een heel mooie nazomer, dat zou zomaar kunnen, daar hebben we de hele maand september nog voor...haha...
    Heel veel plezier gewenst op het festival. Wat is je sjaal mooi geworden zeg... inderdaad de kleuren van de herfst, lekker warm...
    Ik wens je een heerlijke zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Stefanie,
    Wat gezellig zo'n nazomerfestival en reken maar dat er komende week nog een paar mooie dagen aan zitten te komen ;-)
    Je shawl is prachtig, mooie kleurstelling.
    Fijne zondag.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat weer een prachtige foto's heb je gemaakt!!! En je sjaal is ook mooi geworden,die zal lekker warm zijn.
    Kijk even tijdens het festival uit naar 3 lange mensen-1 man (met flinke bos krullen), 2 vrouwen-dat is mijn zus met vriend&vriendin. Maar laat de herfst nog even wachten aub,want dan word ik weer een jaartje ouder!!! Ook wel dubbel-ik mag ouder worden en anderen blijven eeuwig jong....sorry
    Geniet Lupineke van het feest-je hebt het dubbel en dwars verdiend na de drukte voor de tentoonstelling!!!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's! En ja, de tijd gaat snel, gebruik haar wel! :-)
    Gelukkig komt er nog zomers weer aan, geniet daarvan! Ik vind het ook zo jammer dat het al weer zo vroeg donker is. Wij waren in Noorwegen op vakantie en ik ben eigenlijk sinds onze terugkomst een soort van "in shock" hoe vroeg het hier donker is!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat gevoel van de voorbije zomer had ik gister ook! Het zonnetje scheen op de mooie geel gekleurde bladeren van de bomen en hier en daar dwarrelden al blaadjes naar beneden. Het 'voelde' ook als herfst en vandaag voelt het ook nog zo, maar komende week komt er weer mooi weer aan, dus dan kunnen we nog even genieten van het zomergevoel en proberen iedere minuut optimaal buiten te benutten (al voelt het later altijd alsof ik er niet genoeg uit gehaald heb...).
    Je sjaal is mooi geworden zeg, prachtig die kleur, daar ga je vast lekker veel complimenten mee binnenhalen en die heb je natuurlijk ook verdiend!
    Fijne zondag nog en groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk die mooie kleuren van de herfst die eraan komen, jouw sjaal doet mij denken aan heide.......gelukkig krijgen we deze week nog een nazomerweertje....want herfstregenbuien en wind daar zit ik nog niet op te wachten !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vreemd is dat toch, dat jwe de mooie zomerdagen van juli zo snel vergeten na een te koude en natte augustusmaand... Gelukkig kunnen we wel genieten van een nazomertje komende week. En anders genieten we mee van jouw prachtige foto's en de omslagdoek. De kleuren van de doek doen mij denken aan de heide die hier in Drenthe weer uitbundig bloeit.

    Fijne dag nog en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige kleur je sjaal!!! En dan bijna een visserstrui..oeff wat een tempo! Knap hoor. Leuk ik zag dat Blof ook komt. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die zijn vrijdagavond geweest, het was tot in wijde omtrek te horen ;) Klonk supergoed trouwens!

      Verwijderen
  13. Mooi je sjaal!!! En ja heaas het is al weer voorbij, hopen op een lekkere nazomer. En? Lekker gepicknickt?
    Ik heb je nog gemaild.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was heel gezellig, en vooral heel bijzonder om met zoveel mensen op een geheel gevuld Abdijplein te picknicken! Overal werd lekkers gedeeld en geproefd, de sfeer was geweldig! Daarna het Nazomerzingen, ook zo leuk!! Ben er nog schor van ;)!

      Verwijderen
  14. Ja, zo gaat dat met die zomer... Het kan me ook niet lang genoeg duren en juist daarom lijkt het wel alsof ie door je vingers glipt... Maar de komende dagen geven ze nog mooi weer op. Dus zodra het kan, ben ik weer buiten te vinden!
    En toch hebben we een heel mooi voorjaar gehad en de maand juni en juli was ook prima weer...
    Maar het lijkt wel alsof die laatste 4 weken bij iedereen blijven 'hangen', mezelf incluis.
    Leuk om je blogbericht te lezen, je bent heel druk en actief geweest de laatste tijd!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie blogje ik zag u via andere bloggers..leuk om hier te lezen

    BeantwoordenVerwijderen