zondag 6 juli 2014

Sound of music

Echt waar, ik verzin het niet…
Luidkeels loop ik het te zingen daar bovenop de Hohneck,
die prachtige bergtop in de Vogezen!


Voor zover ik het nog weet natuurlijk,
al heb ik deze film als kind minstens zeven keer gezien ;)

De Houthakker moet er vreselijk om lachen
en is – volgens mij – stiekem blij dat er niet al te veel andere mensen rondwandelen ;)


Het is zooo ongelofelijk mooi daar boven!
Zo’n prachtig weids uitzicht.. dat kennen wij niet in ons platte landje!
De warme zon geeft me het gevoel dat ik heel de wereld aan kan,
zeker nadat we via een klim-en klauterpaadje van de ene route naar de andere zijn gejumpd.


Dat is namelijk meteen ook het lastige van die bergen…
wat je ziet klopt niet altijd met de werkelijkheid.
Want als je in de verte het dak van een hutje ziet (waar koffie te krijgen is ;)
en je ziet een pad wat die richting uit gaat
dan ga je er toch van uit dat je uiteindelijk ook bij dat hutje aankomt?


Uhh.. niet dus.
Het pad loopt ineens via een kloof in een heel andere richting.
Oeps.. geen koffie?


Maar natuurlijk laten we ons niet zomaar kisten.
We hebben een goeie wandelkaart en echte bergschoenen ;)
Dus besluiten we als berggeiten gewoon naar het goede pad te klimmen.
Geen probleem en goed voor de conditie ;)


Eenmaal ‘On top of the world’ aangekomen
belonen we onszelf met heerlijke koffie en soep.
Kunnen we meteen even uitpuffen, hihi!

Het is er subliem mooi…


…niet alleen bovenop de berg, maar ook aan het meertje in het dal,
wat we van bovenaf al zagen liggen.
Daar strijken we eind van de dag nog even neer.
Omdat het er zo prachtig verstild is…

Het mooie van de Vogezen is dat het zo groen is.
Uhh… we weten nu ook hoe dat komt ;)!


En já, dat ís hagel.
Twee gigantische buien krijgen we in de Vogezen op ons dakje L
Vandaar dat we besluiten verder te trekken.
Naar het zuiden….naar de ZON!

Twee Duitse medekampeerders zijn iets pragmatischer.
Zij blijven voorlopig rustig op de camping staan
en vullen een plastic zak met zoveel mogelijk ijs:
“Fur das Bier!”


18 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's, wat een heerlijke wandel en klim vakantie. Je zou er echt spontaan gaan zingen, ook al klinkt het zo verschrikkelijk vals ;-)

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eindelijk kan ik weer reacties plaatsen op je blog! Net op mijn blog iets geschreven speciaal voor jou i.v.m. het niet kunnen plaatsen van reacties. Maar...het kan nu weer!!!

    Toedels

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig daar hé....wij waren er een aantal jaar geleden. Jan en de meiden gingen verder, t mannetje en ik stopten iets eerder omdat de wandelwagen die we toen hadden het wel héél erg zwaar kreeg ;) Het was op mijn verjaardag..ik weet het nog goed. Genoten hebben we...een prachtige plek! Dank je voor het meegenieten..hihi heb meteen onze foto's erbij gepakt ;) Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja de vogezen zijn prachtig zijn er vaak geweest ,mooie plaatjes ,heb ook daar veel herinneringen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zie op de ipad je eerste plaatje niet aar het zal vast " do, a dear a female dear" zijn, vroeger geleerd op het kinderkoor. Die ruige natuur van de Vogezen staat op mijn verlanglijst, hoop ooit de prachtige uitzichten van jou in het echt te kunnen zien....dit jaar gaan wij naar het Zwarte Woud, jeugdsentiment.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, het is de soundtrack van The Sound of Music waarbij Maria over die bergweiden danst en zingt: "the hills are alive with the sound of music!"
      Het Zwarte Woud, daar zijn wij ook ooit geweest toen de kids klein waren.. ook erg groen daar, dus vul maar in hoe we het hadden ;) Maar eerlijk is eerlijk: het was er prachtig ondanks de regen!!

      Verwijderen
  6. Dan had je beter naar Bretagne kunnen rijden wij hebben heerlijk weer gehad!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Huhu... leuk hoor ;)))!!
      Op die twee hagelbuien na was het er gelukkig ook prachtig weer, we hebben het er echt warm gehad!

      Verwijderen
  7. Zo zeg, dat is mooi... en ja, dat heb je met van die paden... ze komen mooi niet uit waar je denkt, en hoopt, dat ze uitkomen...
    Maar gelukkig hebben jullie uiteindelijk toch nog het stekkie gevonden voor lekkere koffie en soep.
    Dat meer is ook prachtig, maar met hagel in de zomervakantie heb je gelijk dat je meer naar het zuiden bent getrokken...
    Prachtige foto's hoor, ik heb lekker even meegenoten met jullie...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij bleven altijd want na de ergste buien was de Zon er weer...maar ja we kropen dan even in de caravan en dan hou je het langer vol als in de tent....veel genoten. smorgens ,vroeg een duik in het meer van Longemer en dan op je rug in het water van de bergen en de bossen rondom genieten Onvergetelijk !! L.H

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lies, wat een geweldige herinneringen! Ook wij kampeerden vroeger aan het meer van Longemer, vandaar dat ik er graag eens naar terug wou ;)

      Verwijderen
  9. Prachtig..mijn hart gaat meteen sneller kloppen bij het zien van jouw foto's, ik ben zo graag in de bergen. Hartelijke groet Silja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hihi, jammer dat ik er niet was om stiekem van je zangkunsten te kunnen genieten ;-)
    Maar het uitzicht vráágt ook wel om zo'n mooie serenade, prachtig!
    heerlijk om zo rond te mogen klauteren door de bergen, en als je van de route afstapt, kom je op plekjes waar nog (bijna) niemand is geweest!
    Groot gelijk om verder te rijden na de hagelbuien hoor. Natuurlijk knap het weer later wel weer op, maar 'later' kan soms heel lang duren! (ik moest wel even om de duitser glimlachen ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n onbezorgde wandeling, waar je alleen hoeft te denken, waar is de koffie. Die Duitsers denken ook alleen maar aan bier ;-) Grappig! Veel plezier op je verdere vakantie naar de zon.
    lieve groet,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk als je jezelf durft te laten gaan en gaat staan zingen! Dat betekent dat jij lekker in je vel zit!! Had je wel graag horen zingen(lol).
    Heb genoten van je prachtige foto's--ook die van je snijbiet is geweldig van kleur-mooi voor een quiltje...
    geniet van een mooie avond
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer genoeg is het in het zuiden van Frankrijk niet zulk geweldig weer op dit moment. Maar wie weet, knap het op, jullie zijn er in ieder geval welkom, bijvoorbeeld in de mooie Ardèche.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een heerlijk idee!! Ons bezoek aan de Ardeche vorig jaar heeft heel veel indruk op me gemaakt, we hebben er toen 3 fantastische weken doorgebracht. Ik zou er graag nog eens terugkeren!

      Verwijderen