vrijdag 4 juli 2014

In het nu

Heel hoog in de lucht krijsen wat meeuwen.
De wind waait zachtjes door mijn haar en ik adem diep de geur van warm zand in.
In de verte hoor ik zachtjes het ruisen van de golven..

In-uit-in-uit..
Terwijl ik me concentreer op mijn ademhaling ben ik.
Ben ik hier.. en nu.
Op mijn handdoek, op het strand.


Langzaam geef ik me over aan mijn zintuigen..
en wordt ik één met mijn omgeving.
Ik voel de verbondenheid met mijn lijf... met de andere vrouwen,
met de kosmos, met de aarde, met de elementen.

Helemaal.. in het nù!


Yoga on the beach…
Hier kan ik de rest van de dag op teren!


En dat was nou ook precies de bedoeling J


11 opmerkingen:

  1. Mooi Lupineke! Ik was even met jou in het NU...... Heerlijk bij de zee!
    Dank Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Stefanie,
    Dat ziet er wel heeeeeeel erg rustgevend uit... Val je dan niet in slaap tijdens die yoga? Dat zou mij nou net overkomen denk ik... Maar dan kan ik er daarna ook weer de hele dag tegenaan hoor...haha...
    Prachtige foto's overigens.. wat een mooi strand bij jullie, heerlijk breed.
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In slaap vallen deden we niet, maar niemand wilde eigenlijk weg.. dat wel ;)

      Verwijderen
  3. ja dat geloof ik zo...dat voedt de ziel, het voedt je lijf...heerlijk!! Dat zou hier op het strand niet kunnen, te veel herrie en mensen. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat een heerlijke plek om te ontspannen..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt bijzonder goed! Nu vind ik het strand toch al een hele fijne lokatie, maar met jouw beschrijving erbij waan ik mij bijna ter plekke ;-).

    Fijn weekend. Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijkt me een heel plezierige omgeving voor yoga.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me heerlijk, ik dobberde gisteravond in een zoutbad in Elysium;adem in,adem uit, concentreren op mijn ademhaling........heerlijk ontspannend ! Was dit eenmalig voor jou of doe je dit vaker ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaal yoga ik binnen (met mijn juf ;) maar als afsluiting had zij een strandles bedacht.
      Er zijn hier de komende zomer veel yogalessen op het strand, zie: www.yogabythesea.nl
      En.. dat zoutbad lijkt mij ook wel wat.. heerlijk!!!

      Verwijderen
  8. dat bedoel ik.................L.H

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat bijzonder zo aan zee, en de rust valt mij ook op. Met dit mooie weer verwacht je overvolle stranden maar jullie hebben natuurlijk zoveel strand, jullie boffen. Hartelijke groet Silja

    BeantwoordenVerwijderen