donderdag 1 mei 2014

De aard van het beestje..

Hoe het leven ervoor staat in Villa Zeezicht?
Na alle volle dagen van de afgelopen week is het hier weer eventjes heerlijk rustig!!


Moet ook wel, ik heb allang - met vallen en opstaan – geleerd
hoe belangrijk het is
om een goed evenwicht te vinden tussen activiteit en ontspanning..!
Als ik heel eerlijk ben, ben ik voorál het type van
ALLES.. of NIETS ;)

Vandaar die levenslessen natuurlijk, die regelmatig
langs komen om me weer eens te herinneren
aan het feit dat een mens geen duizend dingen
tegelijk kan doen.. hihi!
En.. dat je als je dat toch wil doen moet zorgen
voor goede rustpauzes tussendoor!!



Vandaar dat er weer een paar keuteldagjes waren in Villa Zeezicht.
In en rond huis en tuin rommelen is iets waar ik enorm van kan genieten!
Even niks bijzonders..
de tijd nemen om m’n boeltje weer eens te doen,
wat met bloemen en planten te spelen
wat te schuiven en schikken in huis..!



En wat te handwerken natuurlijk!




Ook ben ik weer aan het ‘sloanen’ gegaan.
Eíndelijk heb ik het dan gewaagd: de Schouw!
Om heel eerlijk te zijn uit pure frustratie hoor..
omdat het bootje van mijn Stuurman veel langer weg bleef dan de bedoeling was!
(Tuurlijk ook omdat ik dat witte zo mooi in mijn Villa vind passen ;)


En al ben ik zelf supertevreden met het resultaat, toch vind ik het stiekem wel een beetje spannend. Want… ik weet dat de Stuurman eigenlijk helemaal niet van zo veel wit houdt ;)
En dat hij die natuurstenen best wel mooi vindt vond…
Nog vier nachtjes, dan komt zijn bootje weer aan.. en dan merken we wel of hij het ziet ;))


Ach, hij kent me langer dan vandaag, hihi!
Over twee maanden zijn we zelfs vijfentwintig jaar samen J

En zo rommelend en scharrelend
bedacht ik ook dat het weer eens tijd was voor
een Eigengemaakte Pizza.
Altijd lekker en altijd leuk om te maken.
Het werd een plaatpizza met sjalotten en geitenkaas.
Hij was jammie :0)


Toch lukt het me niet om tijdens mijn daagjes thuis
helemaal ‘niks’ te doen..
Oh oh oh, wat blijft het lastig om de aard van het beestje te veranderen ;)!


Stiekem moest er toch nog even snel wat onderzoek gedaan worden.
Naar nieuwe visserstruien die gespot waren..
En.. als ik dan toch…
…dan kon ik meteen wel even op speurtocht naar de oude vissersdracht
die weer interessant zou kunnen zijn voor mijn streekdrachtencluppie!

Ach.. je valkuil is vaak ook je charme, zeggen ze..!
Laten we het daar maar op houden J!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen