woensdag 21 mei 2014

Afstrepen

Lijstjes maken.. ik hou er van!
Boodschappenlijstjes, to-do lijstjes, niet vergeten-lijstjes, vakantielijstjes… heerlijk!
Zowel om te maken als om af te strepen ;)

Overal liggen hier in Villa Zeezicht dan ook papiertjes met een potlood ernaast,
een handige manier om al mijn gedachten, ideeën en belangrijke zaken
voorál niet te vergeten ;)
En het grappige is dat ik bij de Jongste precies hetzelfde zie,
die heeft dit duidelijk geërfd van haar moedertje!


Mijn ‘TO-DO-lijstje’ is een erg leuke -vind ik zelf - want deze maand zit vól met leuke activiteiten.

·         Korendag in Maastricht: is achter de rug.. en wat was het geweldig!
Stel je een giga zaal voor waarin 8 koren om beurten
helemaal los gaan met hun optredens.. !
Als extra kers op de taart zongen we gezamenlijk, begeleidt door een klein orkest,
twee liederen uit de Carmina Burana (voor wie dit kent: Oh Fortuna en Ecce Gratum).

foto: Marion

Voeg daaraan toe een bijzondere ontmoeting met Maria, trouw lezeres uit Maastricht die spontaan binnen kwam stappen met wat Maastrichtse lekkernijen als geschenkje.
Zo leuk Maria, en dank je wel!
Als afsluiting van deze muzikale dag brachten we met ons koor
nog een genoeglijke avond door aan de Maas..
Wat wil je nog meer J!!

·         Handwerkcafe in het 17e eeuwse Veere
In Veere worden momenteel opnamen gemaakt voor een speelfilm
over het leven van ‘onze’ Michiel de Ruijter.
Waardoor de helft van het dorp afgesloten is en terug getoverd in oude tijden..
zo ook bij onze vaste handwerkstek bij De Schotse Huizen.
Daarom had Sylvia het Handwerkcafe gistermiddag in de serre
van een leuke horecagelegenheid gepland.
En mochten we als afsluiting haar huis zien.. want ook dát is omgetoverd.
En wel in het woonhuis van Michiel de Ruijter himself ;)!


·         Spinmiddag bij de blogster van Bol Wol.
Zó leuk dat Marianne ook lid geworden is van onze Spingroep
en haar huis en fantastische tuin openstelde om  
de afgelopen middag bij haar te komen spinnen!
 Het was heerlijk om met gelijkgestemde wolfanaten een middagje
door te brengen in het prachtige Zuid-Bevelandse land
en te genieten van Marianne’s gastvrijheid!
  

We waanden ons even een middag lang in buitenlandse sferen :)
En onder het genot van heerlijke thee uit eigen tuin en vers fruit
werden er natuurlijk ook weer de nodige steekjes gebreid en veel mooie wol gesponnen!

Er staan nu nog twee leuke activiteiten op mijn lijstje, namelijk:

·         Twee dagen in streekdracht!
Vrijdag 30 en zaterdag 31 mei gaan we met onze streekdrachtgroep twee dagen na elkaar op pad.

Op vrijdag 30 mei presenteren we twee shows bij IJsboerderij De Koehoorn.

Op zaterdag 31 mei zijn we een hele middag bij de festiviteiten rond ‘700 jaar Vrouwenpolder’.
Tijdens de feestelijkheden in dit leuke Walcherse dorpje zullen we o.a. 
op rondrit gaan met een paardentram en een presentatie geven in het dorp.

En daarna.. is mijn ‘TO-DO- lijstje’ leeg ;)!

En gaan de Stuurman en ik genieten van een heerlijk vakantieverlof!
Waar uiteraard ook al weer de nodige lijstjes voor klaar liggen..

·         nieuw kookplaatje
·         slippers
·         picknickkleed
·         boeken
·          ….
Komt helemaal goed J!


12 opmerkingen:

  1. hahaha heerlijk hoor dat strepen in to-do lijstjes!! En dan dadelijk heerlijk vakantie vieren en lekker een paar weken helemaal niets hoeven en moeten.......beetje lezen, beetje handwerken, beetje wandelen, beetje zwemmen........ Hele fijne actieve en vakantie dagen en nog bedankt voor de gezelligheid vanmiddag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lena Lijstje...zo heet dat boek toch?? ;) Tsja..maar het werkt wel..die lijstjes. Ik las deze week om ook elke dag een lijstje te maken van wat je gedaan hebt die dag...als tegenhanger voor het to do lijstje. Zo blijft je gevoel in evenwicht zeker bij lange to do lijstjes ;) Haha..maar dat heb je bij een vakantielijstje natuurlijk helemaal niet nodig...ohh heerlijk om er lekker op uit te gaan!!! Je hebt in ieder geval voor die tijd nog heel wat leuks tegoed! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh heerlijk, lijstjes, ben ik ook zo verzot op. Heerlijk gevoel als je weer wat kan afstrepen. Gezellig blogje heb je geschreven!
    Fijne vakantie , liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een drukke zomer in Zeeland..ik zou er wel een maand op vakantie willen zijn en dan iedere keer iets mee gaan maken in Meliskerke-Vrouwenpolder-Veere-Domburg en Zierikzee en dan tot slot het Oogstfeest 13 sept. in Veere. dan die filmopnamen...wat zal dat een mooie film worden.. tlijk wel een schilderij van Vermeer .
    En dan vertel je dat je met vakantie gaat ontvlucht je je Zeeuwse land ?/ maar weet zeker dat je graag terug komt.
    Veel plezier en goede reis. !! L.H

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee die lijstjes, ook ik probeer het wel eens, maar dat gaat meestal mis... ik vergeet erop te kijken, zelfs m'n boodschappenlijstje ligt nog op tafel als ik onderweg ben ;-( dus meerdere ritjes zijn dan ook geen uitzondering, gelukkig is het nu mooi weer en kan ik op de fiets!
    Fijne donderdag.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat herken ik wel! Wat zou ik zijn zonder lijstjes; er liggen altijd wel een paar in de kamer. Met wat ik allemaal aan het maken ben; wat ik nodig heb om nog meer te maken enz.
    Maar jouw to-do lijstje van deze maand is wel super!! Wat een leuke en gezellige dingen heb je gedaan en staan nog in de agenda. En wat heeft die Sylvia een mooi huis!!!! Bijzonder om dat terug te zien in een film. Kan ze er nu zelf wel wonen? Je fotocollage daarvan is zelf al sfeervol genoeg om in te lijsten. Prachtig!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sylvia's hele benedenverdieping is leeggehaald en zelf wonen ze nu even in een slaapkamer boven ;) Ze kreeg de verzekering dat alles weer perfect teruggezet en ingericht gaat worden, zo is bijvoorbeeld eerst vooraf alles gefotografeerd. Bijzonder hè!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat in Veere gebeurt vind ik wel heel bijzonder en wat een eer als ze je huis uitkiezen. Het ziet er dan ook heel mooi uit op de foto's. Veel leuke dingen in Zeeland en daarna tijd voor verlof. Een goeie balans. Hartelijke groet Silja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niet ieder lijstje vind ik leuk om te maken hoor, maar leuke lijstjes wel, hihi! Jouw To-do-list is zo'n leuk lijstje bevoorbeeld, dan begint de voorpret al tijdens het schrijven hé? En wat heb je een hoop leuke dingen gedaan, heel gevarieerd en stuk voor stuk juweeltjes om mee te maken. Het grootste juweel dat klaar ligt is waarschijnlijk de vakantie met de zeeman samen, wat heerlijk voor jullie! Ik weet niet wanneer jullie weg gaan (en dat kan je misschien ook maar beter niet op je blog zetten), daarom nu alvast: hele fijne, gezellige, romantische, creatieve, smakelijke, inspiratievolle, zonnenrijke vakantie toegewenst!
    Lieve groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je mist er nog 1 op je lijstje lieve Stefanie. Zaterdag is het weer Lentefair! Dus mocht je tijd en zin hebben, dan ben je meer dan welkom! GGroetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha!! Ik weet het hoor ;)!
      Maar... ik kan alleen maar heel even 's morgens vroeg komen om de boekentafel klaar te maken.
      Daarna andere verplichtingen dit jaar!
      Dat is de reden dat hij niet echt op mijn lijstje staat..
      Andere jaren kwam ik natuurlijk altijd een hele dag helpen en zo, dit jaar voor het eerst niet.. gek hoor!
      Maar bij deze:

      zaterdag 24 mei LENTEFAIR OP DE VRIJE SCHOOL ZEELAND IN MIDDELBURG
      van 10.30 tot 16 uur!!

      Verwijderen
  11. Soms klik ik wel eens op een blog van iemand wiens reactie ik zie bij een ander en dan kom ik vaak voor een heel aangename verrassing te staan. Wat een leuk blog is dit. Ik las even terug en toen zag ik dat jij dezelfde bent als Lupineke, die naam kwam ik ook regelmatig tegen bij de reacties bij anderen...
    Ik ga je volgen hoor, ik geniet van al je posten...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen